סמוטריץ' ובן גביר דרשו סנקציות על עזה – נתניהו סרב

חלק מחברי הקבינט דרשו להטיל סנקציות על עזה, אך נתניהו סרב לכך, בהתאם להמלצות הדרג הביטחוני, שסבר כי הדבר עלול להכניס את הרצועה לגל הטרור

השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ והשר לבטחון לאומי איתמר בן גביר דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הקבינט להטיל סנקציות על עזה בתגובה לפיגועים בשבת.

בין הסנקציות שהשניים ביקשו להטיל על עזה: צמצום מרחב הדיג, צמצום מכסת הפועלים הנכנסים לישראל וסגירת המעברים, כך דיווח הלל ביטון רוזן בעכשיו 14.

בשב"כ ובצה"ל סברו שלא מדובר בצעד נכון ונימקו כי צעד שכזה עלול להכניס את עזה להסלמה. חלק מנימוקי מערכת הביטחון נגעו בכך שחזית נוספת בעזה, עלולה להחליש את המאבק בטרור באיו"ש ומזרח ירושלים, ושלשלם עיקר הקשב צריך להיות מופנה כרגע.

נתניהו החליט בקבינט על צעדים לחיזוק ההתיישבות

עוד דווח כי מנגד השרים העלו שאלה – האם חוסר הטלת הסנקציות על הרצועה לא נותן לחמאס להנות לכאורה מכל העולמות – מצד אחד בחמאס מכוונים פיגועים, משגרים טילים לעבר מטוסי צה"ל במהלך תקיפתם ברצועה, מעודדים ותומכים בהסלמה באיו"ש וירושלים – ולא משלמים מחיר.

ראש הממשלה החליט לקבל את המלצת גורמי הבטחון והודיע כי לעת עתה לא יוטלו סנקציות על עזה וכי עיקר הפעילות תתמקד במאמצים לחקיקת שלילת אזרחות למשפחות המחבלים, הרס בנייה בלתי חוקית ואיסוף נשק מיו"ש ומזרח ירושלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *