על־אף המלחמה, מדד אמון הצרכנים רשם בדצמבר ירידה קלה ומתונה

מדד אמון הצרכנים רשם בדצמבר ירידה קלה ובאופן כללי ניתן לומר שהוא דומה לממוצע בחודשים שלפני המלחמה

מדד אמון הצרכנים, שמפורסם על ידי בנק הפועלים ומכון קנטאר (KANTAR), ירד בחודש דצמבר האחרון ב־1.6 נקודות לרמה של 125.0 נקודות. המדד למצב השוטף ירד ב־0.4 נקודות ומדד הציפיות ירד ב־2.5 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים כתבו בסקירתם כי באופן מפתיע רמת המדד בחודשים נובמבר ודצמבר לא שונה מהממוצע שנרשם בחודשים לפני המלחמה. "אנו מעריכים שהרמה הגבוהה יחסית של אמון הצרכנים הושפעה מעליות שערים חדות בשוקי ההון, מצמצום איום הרקטות אל מרכז הארץ, ואולי גם מתחושת פטריוטיות שמאפיינת את הציבור בעת מלחמה".

עוד הוסיפו בפועלים וכתבו: "עם זאת, בשאלה לגבי מצב התעסוקה כיום, נרשמה הרעה לעומת המצב טרם המלחמה. הרעה שתואמת את העלייה במספר העובדים שמוגדרים כ'נעדרים זמנית' מעבודתם בשל סיבות כלכליות. מספר שעומד על כ־240 אלף עובדים". בסקירתם התייחסו כלכלני הבנק גם לצריכה הפרטית וכתבו כך: "ראינו בדצמבר התאוששות של הצריכה הפרטית, אם כי לא בכל רכיבי הצריכה. הרכישות בכרטיסי אשראי לדוגמא עדיין נמוכות בכ-5% מהרמה שנרשמה לפני המלחמה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *