עסקה מצרית חדשה: הימנעות מכיבוש רפיח תמורת חטופים והפסקת אש

לאחר שצה"ל נערך לפעולה בטווח הזמן הקרוב והרמטכ"ל עדכן את קבינט המלחמה כי הצבא מוכן לפעולה, מצרים העלתה הצעה חדשה

הרמטכ"ל אמר היום (חמישי) בקבינט המלחמה כי התוכניות לרפיח הוצגו לדרג המדיני וכי הצבא מוכן לפעולה. מקורות צבאיים מסרו כי חטיבת הנח"ל וחטיבה 401 הוצאו מהרצועה לקראת פעולה ברפיח. לפני זמן קצר מסרה חברת התקשורת הערבית, כי החלו ניתוקים ברשת האינטרנט במרכז הרצועה ובדרומה. אולי כרמז מטרים לעתיד לבוא, כלומר, לפלישה ישראלית לרפיח.

כמעט במקביל התרבו הפרסומים לפיהן לוחצת מצרים על ישראל לעצור את הפעולה ברפיח בתמורה לעסקת חטופים והפסקת אש. פרסומים אלה באים על רקע אירועי ליל אמש, בהם התפרעו כמה מאות אנרכיסטים בירושלים תחת מסווה החטופים. המתפרעים שהו בקרבה מסוכנת לבית ראש הממשלה ולשר לביטחון פנים. מההצעה המצרית אפשר להסיק את גודל הלחץ בו שרויים מנהיגי החמאס מאימת כיבוש המאחז האחרון שלהם ברצועה.

עוד אתמול, מקורות ערביים פרסמו תמונה של רב המחבלים הנאצי סינוואר ימ"ש בעזה ממנה ניתן היה להסיק כי יצא מהמנהרות בהן הוא מסתתר מאז טבח שמחת תורה. גורמים במטה החטופים מיהרו לקרוא לממשלה להסכים לעסקה עד שהתברר שמדובר בתמונה שכבר פורסמה בתשע"ז, לפני שבע שנים. וכי אין שום אינדקציה לכך שהמחבל השפל והפחדן הוציא את ראשו ממחילות עזה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *