עקיבא דרעי ו1.200 חיילים חרדים בטקס לזכר הנופלים

גם החרדים זוכרים

למעלה מ-1200 מבני הציבור החרדי השתתפו (שלישי) בערב מרגש לזכרם של חללי צה״ל שנערך ב'היכל שלמה' בירושלים.

הערב הוקדש לזכרם של חללי צה"ל החרדים ובתוכם משרתי הנח"ל החרדי הראשון וחללי מסלולי השירות החרדיים הקיימים כיום בצה"ל.

בערב לקחו חלק הראש"ל הרב שלמה משה עמאר והרב אריה שטרן הרבנים הראשיים לירושלים, יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, בני המשפחות השכולות, אנשי ורבני עמותת נצח יהודה, ראש האגף הבטחוני חברתי במשרד הביטחון תא״ל מיל׳ משה צין, ראש חטיבת גיוס במשרד הבטחון מר אודי דרור, נציגי צה"ל ומנהלת החרדים, חיילים חרדים ובוגרים, רבנים ואישי ציבור.

התרגשות גדולה עלתה בקהל בעת שהזמר ישי לפידות ואמן הרגש עקיבא יחד עם קצין זמר מגדוד 'נצח יהודה', עלו לבמה לשיר את 'גם כי אלך' המרגש לקול צלילי מקהלה ווקאלית, כשהקהל עומד שר יחד איתם ונרגש מהמעמד.

מפקד גדוד נצח יהודה סגן אלוף מתי שבח אמר: ״ברוח הנופלים, אנו מבצעים יום יום את תפקידנו, ברוח זו אנו מכשירים את החיילנו, ובמשימה המבצעית אנו פועלים לאור סיפורי הגבורה והמורשת- בזכרנו את דרכם. אני עדיין יכול לשמוע את קולם של אלו שהכרתי, בקולם אני שומע את מסירות הנפש, את הגבורה, את האדם שהיו.״

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי אמר בנאומו: "אנו מרכינים ראשנו לזכרם של 24,068 חללי מערכות ישראל ובתוכם 33 חללי נצח יהודה. אל מלא רחמים ימצא מנוחה נכונה לנשמותיהם הקדושות. ואנו נושאים תפילה להחלמתם של פצועי צה"ל הנושאים בגוף ובנפש את צלקות המאבק על קיומנו.
משפחות יקרות אזכיר כאן את דבריו של המרגשים מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהיה ידוע בחיבתו העזה לחיילים. כך הוא אומר: "חיילי צבא ישראל מוסרים נפשם בכפם ונכנסים לגוב האריות – כמה צריך להתפלל ולברך אותם. לראות חייל? צריך לנשק אותו! הוא מוסר את עצמו בשביל עם ישראל! הוא נותן לנו ללמוד תורה, נותן לנו להתפלל."

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת נצח יהודה וממייסדי המסלולים החרדים בצה״ל אמר כי "האירוע היה מרגש ומכונן. זכינו לכונן מסורת מרגשת במסגרתה חללי המסלולים החרדים זוכים להנצחה ראויה באירוע ממלכתי המותאם לציבור החרדי. יותר מאלף איש הגיעו להשתתף עם המשפחות השכולות באבלן מתוך תחושת שייכות עמוקה".

מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה' יוסי לוי סיכם ואמר : "אנו נרגשים לקיים אירוע המאחד את כלל קצוות החברה הישראלית לתמיכה בשכול הכו

אב של המשפחות שמקריבות מידי יום הקרבה אדירה למען עם ישראל. הציבור החרדי כבר לא נותר מאחור אלא שותף לזיכרון חללי צה״ל באופן מכבד והולם וברוח התורה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *