ערבים שעבדו במפעל בצפון הארץ גנבו סחורה בשווי של כמיליון שקל

לפי כתב האישום שהוגש נגדם, הם היו חברים בכנופייה שביצעה לא פחות מ־84 גניבות מהמפעל שאת סחורתו הגנובה מכרו כמעט מיידית למגדלי בעלי חיים בצפון

אתמול (שלישי) הוגשו לבית המשפט כתבי אישום בגין עשרות גניבות שביצעו בהיקף עצום ממפעל מזון לבעלי חיים בצפון.

בחודשים האחרונים התנהלה ביחידה המרכזית של מג"ב צפון חקירה בעקבות מידע אודות כנופייה שביצעה גניבת תוצרת שיטתית וסדורה ממפעל מזון לבקר, צאן וסוסים במושב נהלל שבצפון הארץ.

הכנופייה, ששניים מחבריה היו עובדי המפעל, ביצעה עשרות רבות של גניבות לאורך החודשים האחרונים. השיטה בה פעלו, הייתה זהה בכל הגניבות שביצעו.

תיעוד ממצלמות האבטחה מעלה כי הם נהגו לוודא תחילה שישנה היתכנות לביצוע הגניבה באותו מועד ושישנה סחורה מוכנה להעמסה. הם נהגו להגיע עם טנדר ולרוב עם עגלה נגררת, להעמיס באמצעות מלגזה משטחים של תוצרת חקלאית על הטנדר, ולנסוע מהמקום עם התוצרת הגנובה.

בחלק מהמקרים, כפי שניתן לראות בתיעוד, אחד מהם שהועסק באותו המפעל, היה מנתק את מצלמות האבטחה במקום על מנת לנסות ולמנוע את גילוי מעשי הגניבה. חלק מהתוצרת הגנובה נמכר על ידי הכנופייה לחקלאים שעוסקים בגידול צאן ובקר בצפון הארץ.

הגנבים נתפסו "על חם" לאחר פעילות מודיעינית של בלשי היחידה המרכזית במג"ב צפון. בחיפושים שביצעו כוחות מג"ב בבתיהם וברשותם, נתפסו 1,042 שקי מזון במשקל כולל של כ־28 טונות. שקים אלו הוחזרו למפעל. כתבי האישום שהוגשו אתמול מייחסים לחברי הכנופייה 84 אירועי גניבה. ההערכה היא כי הנזק הישיר והעקיף שנגרם למפעל עומד על כמיליון שקלים.

כאמור, אתמול הוגשו נגד שלושה מהגנבים, תושבי זרזיר, כתבי אישום. כמו כן, חולטו הטנדר, העגלה ועוד שני רכבים באמצעותם גנבו את התוצרת החקלאית. שווי הרכוש שחולט עומד על כ־280 אלף שקלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *