פרשת הצוללות חוזרת?

בג"ץ ידון מחר בעתירת התנועה לטוהר המידות כנגד המענק שקיבל ראש הממשלה נתניהו מבן דודו מיליקובסקי והלוואה שקיבל נתניהו מאיל ההון ספנסר פרטרידג'.

בג"ץ ידון מחר 21.7.2021 בשעה 11:30, בפני הרכב כב' הנשיאה חיות וכב' השופטים פוגלמן וברק-ארז בעתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות נגד המענק בגובה 300 אלף הדולרים שקיבל נתניהו ממר מיליקובסקי, וההלוואה שנטל בגובה שני מיליון ₪ ממר ספנסר פרטרידג'.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה קיבל את עמדת התנועה לטוהר המידות, באשר למענק ממיליקובסקי.

היועץ המשפטי קבע, לאחר מידע חדש שנחשף אליו במסגרת "פרשת המניות" כי על המענק חל חוק המתנות, ומשכך נדרש נתניהו להשיבו במלואו למר מיליקובסקי. כעת, ובמידה ובג"ץ לא יקבע אחרת בדיון, יידרש רה"מ להשיב את מלוא הסכום.

נזכיר כי ועדת ההיתרים בהרכבה הקודם קבעה כי מענק זה, אשר הוסתר ממנה הינו טובת הנאה, וכי ראש הממשלה נדרש להשיב את הכספים למיליקובסקי. לאחר החלפת חברי הוועדה על ידי מבקר המדינה החדש, פנה ראש הממשלה לשעבר נתניהו "בבקשת הבהרה" בה טען כי עליו להשיב רק 30 אלף דולר, שכן עיקר הכספים ניתנו לטובת הגנתה המשפטית של רעייתו. הוועדה בהרכבה החדש קיבלה בקשה זו, ואימצה בכך פרשנות מצמצמת ובלתי סבירה לחלוטין של הכללים למניעת ניגוד עניינים.

באשר להלוואה ממר פרטרידג', טוענת התנועה לטוהר המידות כי המדובר בטובת הנאה לכל דבר ועניין, אשר הוסתרה כ"הלוואה" כדי לעקוף את הצורך באישור של ועדת ההיתרים. לעמדת התנועה לטוהר המידות מדובר בהלוואה שמטרתה להפוך למענק, ומשכך צריך היה רה"מ לשעבר נתניהו לקבל היתר לכך, היתר שלא התקבל. על כן, לעמדת התנועה לטוהר המידות, על נתניהו להשיב ההלוואה לנותנה, או לפנות לקבלת היתר בדיעבד מוועדת ההיתרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *