צוללנים הטמינו חומרי נפץ אדירים: הרוסים חיבלו והרסו כליל את צינורות הגז

מהלומה לגרמניה שתשאר כעת בלי גז | הרוסים מחריפים את הטון

בעקבות הפיגוע הגדול בהיסטוריה של האנרגיה, "מים חדרו אל צינורות הגז נורד סטרים 1+ 2, והם נהרסו לנצח", כך מפרסם אתר החדשות טגשפיגל, מפי מקורות בממשלת גרמניה. הגרמנים מעריכים שצוללנים הצמידו מטעני חומר נפץ אדירים אל הצינורות. הנזקים, בכל מקרה הם במיליארדים. המשמעות היא שאירופה לא תוכל לקבל חימום בחורף ותזדקק לגז הרוסי ביתר שאת.

מקור ביטחוני טוען בשיחה לטיימס הבריטי כי סביר להניח שרוסיה תקפה את צינורות הגז נורד סטרים באמצעות חומר נפץ שהוטמן שם באמצעות כלי תת-ימי מיוחד – שבועות רבים לפני שהופעל בשבוע האחרון.

הקרמלין מסר בתגובה "דוחים את הטענות ה'טיפשיות' שרוסיה תקפה את צינור הגז".

במקביל, שגרירות ארה"ב במוסקווה קוראת לכל אזרחיה להימנע מהגעה לרוסיה וקוראת לכל האמריקנים ברוסיה לעזוב את המדינה באופן מיידי.

עוד נודע כי סוכנויות מודיעין אמריקנים אוספות נתונים באופן פעיל ועקבי, כשתשומת לב מיוחדת מוקדשת לאזור מובלעת קלינינגרד, בין פולין לליטא. המערב מנסה לקבוע האם בכוונתה של מוסקבה להשתמש בנשק גרעיני.

פקיד ממשל אמריקאי החשוף למידע אמר ל״פוליטיקו ״שרוסיה לא תסתכן במלחמה גרעינית כוללת, אך ביכולתה להשתמש בנשק גרעיני טקטי באוקראינה. הוא אמר בין השאר: "הם לעולם לא ישתמשו בנשק גרעיני אסטרטגי. הם לעולם לא ישגרו טיל בליסטי בין-יבשתי או יספקו למפציץ [Tu-95] ראשי נפץ בדרגת מגהטון. אך לרוסים יש את היכולת ואת התעוזה לשגר טיל גרעיני טקטי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *