ראש הממשלה החליט על הקמת צוות למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית

אש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש דיון מיוחד בראשותו לקידום תוכנית לטיפול בתופעות האלימות והפשיעה בחברה הערבית, בלשכת רה״מ בירושלים

רה"מ בנימין נתניהו אמר בפתח הדיון כי ״אנחנו מקיימים את הפגישה הזאת לאור הבעיות הקשות שהתפתחו בחברה הערבית, בתוך היישובים הערביים, של פשיעה ורציחות. זה גורם שם סבל עצום גם לתושבים, ופגיעה גדולה במדינת ישראל. לכן אנחנו נפגשים כאן בניסיון להביא לשינוי. הניסיון הזה כבר החל על ידי הקמה, בפעם הראשונה, של תחנות משטרה ביישובים הערביים בממשלה הקודמת, אבל אנחנו רוצים לנסות להרחיב את זה ולחבוק תחומים שונים בכדי שנוכל להביא לשינוי כולל.״

ראש הממשלה הנחה על הקמת צוות בראשות מ״מ מנכ"ל משרד רה״מ רונן פרץ שיגבש תוכנית לאומית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית בתוך 90 יום. הצוות יכלול את מנכ״לי המשרדים הרלוונטיים והמל"ל ויקיים דיאלוג גם עם ראשי הרשויות הערביות.

הוחלט בדיון גם על המשך פעילות מוגברת של המשטרה לשמירה על ביטחון האוכלוסייה ביישובים הערביים. כמו כן, רה״מ הנחה לאתר את המקור התקציבי לפתיחת תחנות משטרה נוספות ביישובים ערביים.

בדיון השתתפו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך רפי פרץ, שר המשפטים אמיר אוחנה, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, נציגי משרד המשפטים ובכירים נוספים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *