רגע לפני שבועות, אנו מגישים לכם מדריך בטיחות באדיבות מגן דוד אדום

בעונה זו של השנה מתעוררים הנחשים משנת החורף שלהם וסכנתם גדלה. מאכלי חלב יכולים להיות טעימים ומסוכנים כאחד ולא פחות חשוב: לשתות הרבה מים ולהרחיק ילדים מאש

עם תחילת שלושת ימי ההגבלה, אנו מגישים לכם מדריך בטיחות לחג השבועות באדיבות מגן דוד אדום. שבועות הוא חג החלב, מה שעלול להיות מסוכן לאלרגיים לחלב ומוצריו ולרגישים ללקטוז.

מאכלי חלב

לאנשים שאובחנו ע"י רופא כאלרגיים לחלב, מומלץ לשאת בכל עת מזרק אפיפן (בהתאם להנחיות הרופא המטפל). עם זיהוי החשיפה לאלרגן, יש להתקשר מיד 101 ובמידת הצורך להשתמש במזרק האפיפן.

מזג אוויר

מזג אוויר חם עלול לסכן חיי אדם, ובעיקר את חייהם של תינוקות, ילדים וקשישים. במד"א מזכירים כי ישנן פעולות רבות שניתן לנקוט על מנת להימנע מהתייבשויות, מכות חום ושאר פגעי מזג האוויר: להקפיד על שתייה מרובה של נוזלים ולהתאים את הבגדים למזג האוויר ולשעות הפעילות. לשתות כמויות מספיקות של נוזלים מעבר לתחושת הצימאון. שתייה קרירה עדיפה משתייה חמה.

להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. לשוהים בחוץ מומלץ לחבוש כובע ולהשתמש באמצעי הגנה מהשמש. אם מופיעים סימני התייבשות (סחרחורות, חולשה, בחילות), יש להפסיק כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר, ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון.

העברת אש

יש להרחיק ילדים ממקורות אש כמו נרות נשמה, להבות גז וכדו'.

סכנות קיץ

בתקופה זו של השנה גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כמו הצפע הארץ ישראלי כך גם פעילותם של רמשים שונים שמסתתרים מתחת לאבנים. ברור שבחג אסור להפוך אבנים וסלעים כלל ועיקר, אך יש להזכיר זאת לילדים ולהוסיף ולציין את הסכנה שבדבר גם בימות החול.

במקרה של הכשת נחש לא עלינו ולא עליכם, אין למצוץ את הארס מן הגוף, ויש להימנע ככל האפשר מהזזת הנפגע. יש לחייג מיידית 101 ובמידת האפשר, לנסות לצלם את הנחש, כדי שאפשר יהיה להציל את חייו של הנפגע.

למקרה חירום

הצטיידו בערכת עזרה ראשונה תקנית לכל מקרה של פציעה, נפילה או כוויה. תמיד כדאי שיהיו בהישג יד אמצעי הטיפול הדרושים, עד להגעת חובשים ואנשי מקצוע מקצועיים.

תמיד כדאי

הקפידו לנעול חלונות ודלתות בבית, על מנת למנוע נפילה של ילדים ופעוטות מקומות גבוהות. הקפידו להשגיח על פעוטות באופן רציף! דקה אחת של חוסר תשומת לב עלולה להוביל לאסון! הקפידו להרחיק ילדים קטנים מחדר המקלחת ומהאסלות בבית, על מנת למנוע החלקה, טביעה או חנק. הקפידו להרחיק מפעוטות משחקים וצעצועים שניתן לבלוע. בכל מקרה של חנק, חייגו מיד 101 והישמעו להוראות החובשים והפרמדיקים במוקד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *