שידור חי מתל אביב: 100,000 מפגינים נגד הממשלה

עשרות אלפי מפגינים הגיעו הערב לשני מוקדים בתל אביב להפגנת מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט

עשרות אלפי מפגינים הגיעו הערב לשני מוקדים בתל אביב להפגנת מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט שיוזם שר המשפטים יריב לוין.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד בהפגנה בתל אביב: "מה שאתם רואים פה היום זו הפגנה בעד המדינה. זו הפגנה למען המדינה. אנשים שאוהבים את המדינה באו הנה היום כדי להגן על הדמוקרטיה שלה, להגן על בתי המשפט שלה, להגן על הרעיון של חיים משותפים וטוב משותף. יש פה אוהבי ישראל שבאו להפגין למען מדינה יהודית דמוקרטית לפי ערכי מגילת העצמאות. אנחנו לא נוותר עד שננצח".

יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי כעת בהפגנה בתל אביב: "על ההפיכה המשטרית הזאת אסור להתפשר. עם הממשלה המטורללת והמסוכנת הזאת אסור לנהל משא ומתן. אין מה להתפשר על דברים שהורסים את מדינת ישראל ואת הדמוקרטיה שלה. אנחנו במאבק הזה חייבות וחייבים להיות אופוזיציה מאוחדת. אני קוראת לשותפים שלי- לא להתבלבל! לא לנהל משא ומתן עם נתניהו שמעוניין בהחרבת המקום הזה! אנחנו חייבות וחייבים להילחם ביחד עד שננצח!"

יאיר לפיד בהפגנה (צילום: אלעד גוטמן)

השופט בדימוס דוד חשין, בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה: "זוהי הפעם הראשונה בה אני נואם באירוע כזה, אשר עלולים לכנותו פוליטי, אלא שזה לא אירוע פוליטי כי אם אסיפת עם שעניינה זהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל".

"לאורך השנים זכתה מערכת המשפט הישראלית להערכה רבה לא רק במישור החוקתי אלא גם במישור האזרחי והעסקי בארץ ובעולם. למדינה השואפת להשתלב בכלכלה העולמית אין ברירה אלא לקיים מערכת משפט מקצועית, עצמאית ועניינית אשר מקנה הגנה אמיתית על זכויות יסוד יש לי משאלת לב, שמבקום סדרת המהלכים שהורתם בסתר, ב"מארב משפטי", אשר הכו בהלם את הקהילה המשפטית ושכבות רחבות באוכלוסייה, נואיל לקיים בחירות לאסיפה מכוננת אשר תחבר סוף סוף חוקה לישראל, שתביא לידי ביטוי את המכנה המשותף ואת ההסכמות האפשריות בין המחנות הניצים שבקרבנו, ותאפשר לנו לחיות יחד בתוך המס הגדול הזה שנקרא מדינת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *