שיטפון ליל קיץ. דרמה התרחשה לפנות בוקר בשכונת עין כרם בירושלים

כוחות משטרה הוזעקו לפנות בוקר לשכונה הירושלמית בעקבות הצפה משמעותית שגרמה נזקים למספר בתי מגורים שאחד מהם הוגדר בעקבותיה כמסוכן למגורים

לפנות בוקר התקבלו במשטרת ירושלים דיווחים רבים של תושבים על שיטפון מים והצפה משמעותית בשכונת עין כרם-עמק התימנים במערב העיר. תושבים דיווחו כי המים נכנסים לחלק מבתי המגורים. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום יחד עם כוחות כיבוי אש במטרה לחלץ לכודים מבתיהם.

אמנם בחסד ה' לא היו נפגעים בגוף או בנפש בעקבות ההצפה החזקה והשיטפון המשמעותי, אך נגרמו נזקים למספר בתי מגורים כשאחד מהם אף הוגדר בעקבות ההצפה כמבנה מסוכן על־ידי גורמי המקצוע בעירייה. בנוסף, נגרם נזק למספר כלי רכב שחנו במקום, חלקם אף התהפכו בשל הזרימה החזקה. נזק נגרם גם לכביש ולתשתיות במקום.

מבדיקה שבוצעה בשטח על־ידי גורמי מקצוע, עולה כי מקור ההצפה והשיטפון המשמעותי הוא ככל הנראה צינור מים ראשי בעל קוטר משמעותי שניזוק והתפוצץ ככל הנראה. הנושא עדיין בבדיקה של חברת הגיחון שאנשיה פועלים בשעות האחרונות לסגירת זרימת המים וטיפול במפגע.

בעקבות המפגע המשמעותי נסגר לזמן מה הציר שמוביל לשכונת עין כרם. במקום הוקם חפ"ק משטרתי. ניצב משנה שלומי בכר שמפקד על פעילות הכוחות, אמר: "הייתה כאן תגובה מהירה של כוחות החירום וההצלה. שוטרים, מתנדבים ולוחמי אש שהגיעו לפנות בוקר במהירות, במטרה להציל חיים ולוודא שאין כאן לכודים או נפגעים שצריכים סיוע. מאמץ הצלת החיים אמנם מאחורנו, אך כעת יש להתמקד בהשבת החיים למסלולם, בשיקום התשתיות, ולוודא שאין במקום סכנה עד לסיום הטיפול של גורמי המקצוע במפגע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *