שרקי: הגר"ג אדלשטיין הוא הממשיך

הציבור החרדי יצטרך לאחות את השברים ביום שאחרי

הרב גרשון אדלשטיין, המשמש כראש ישיבת פוניבז', כנשיא מועצת גדולי התורה וכשותפו של הרב קניבסקי בהנהגת הציבור הליטאי, מסומן כמנהיג הרוחני הבא של הציבור החרדי, כך דיווח יאיר שרקי.

הרב גרשון אדלשטיין, בן ה-97, משמש זה שנים יחד עם הרב קניבסקי כמנהיג הציבור החרדי. יש לציין כי שמו של הרב יצחק זילברשטיין עלה כמועמד לממשיך.

הרב אדלשטיין היה מוגדר כשותפו של הרב קניבסקי בהנהגת הציבור הליטאי.ההבדלים ביניהם באו לידי ביטוי לא רק בתוכן – אלא גם בצורה. הרב קניבסקי היה ידוע כמי שמשיב מילה או שתיים – ואילו אדלשטיין נוהג לדבר רבות בשיעוריו.

הרב אדלשטיין מוגדר כנשיא מועצת גדולי התורה של דגל.

"אם רוצים להשפיע על מישהו אחר ברוחניות, אז רק על ידי דרכי נועם", אמר הרב לתלמידו.

בהלווייתו של הרב קניבסקי היום ספד לו הרב אדלשטיין: "הוא אדם גדול. חסרה השפעה בישראל כשאדם גדול מסתלק מהעולם". הרב אדלשטיין דיבר על המדרגה וההשפעה של הרב שנפטר והוסיף שכל אדם בדורו ירגיש את ההשפעה של מותו. הוא דיבר על כך שארץ ישראל חסרה אדם גדול: "את ההשפעה הגדולה של הרב קניבסקי צריך למלא".

"נפטר אדם גדול, כל העולם היה מושפע ממנו, כל הציבור, כל העולם חייב לו", קונן הרב אדלשטיין. "אנחנו דור עני, דור יתום, חסרים לנו בעלי מדרגה", אמר והוסיף: "חסרה לנו ההשפעה של אדם גדול כמוהו, שזו השפעה של רוחניות .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *