שר הרווחה נגד צביעות העולם: "אני בוש ונכלם שאני שייך לאנושות הזאת"

השר מרגי שהשתתף בישיבה לציון יום השואה הבינלאומי, היה נסער. "יש לי גם חשבון עם העולם על־כך שאנחנו בכלל נדרשים לתת הסברים"

שר הרווחה יעקב מרגי השתתף היום (שלישי) בישיבה המיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי שהתקיימה בוועדה המיוחדת לטיפול בשורדי השואה בראשות חה"כ מירב כהן (יש עתיד). בישיבה השתתפו גם שורדי שואה שבני משפחותיהם נחטפו ומוחזקים בידי העזתים, וכן שורדי שואה מעוטף עזה שסיפרו על הטראומה הכפולה ועל הזיכרונות הקשים שצפו בעקבות אירועי השביעי לאוקטובר. עוד השתתפו שגרירי רוסיה, יוון, לטביה ורומניה ונציגים משגרירויות הולנד, פולין, אסטוניה, צרפת, צ'כיה, בלארס וקזאחסטאן.

השר מרגי נשא נאום תקיף כנגד צביעות מדינות העולם: "אני רוצה לומר בצורה קטגורית: אני לא אותו אדם אחרי ה־7 באוקטובר. אני איש של ממסד, אני איש של אמונה, של אמון. חשבתי שאני חי בעולם נאור, בכל נאומיי בימי הזיכרון לשואה ולחללי צה"ל תמיד אמרתי: 'לעולם לא עוד'. את החשבון הפנימי שלנו בתוך מדינת ישראל נעשה ויהיה זה חשבון נוקב. אבל יש לי גם חשבון עם העולם על כך שאנחנו בכלל נדרשים לתת הסברים. חשבנו שהעולם עבר כברת דרך אחרי השואה, אבל לצערי הרב העולם הולך בכיוון הפוך ומרכין ראש לטרור, נכנע לטרור ולמדינות שממנות טרור בעבור אינטרסים, בעבור נזיד עדשים. אני בוש ונכלם שאני שייך לאנושות הזאת, ליקום הזה".

מרגי הוסיף ואמר: "אנחנו עם הנבחר. ככה אנחנו מאמינים. כנראה נבחרנו כדי להיות המגן האנושי של העולם האכזר הזה. גם יום השואה הבינלאומי לא היה מובן מאליו, מדינת ישראל היתה צריכה לעבוד קשה כדי שהאו"ם יקבל את ההחלטה לציין את היום הזה. אלה הערכים שנמשיך להקנות לעולם כדי שבעזרת ה' העולם הזה יהיה באמת עולם נאור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *