תצהיר יחליף את הדיחוי שהגישו בני הישיבות עד פקיעת חוק הגיוס

ועד הישיבות עדכן את מנהליהן אודות ההסדר החדש עם שלטונות הצבא. הבחורים יחזרו להתייצב בתל השומר

במכתב שנחת הבוקר (ראשון) על שולחנם של מנהלי ישיבות רבים, מתייחס ועד הישיבות לביטול אפשרות ה"דיחוי" לבני הישיבות בעקבות פקיעת חוק הגיוס ובהתאם להחלטת הממשלה שהסמיכה את שר הביטחון להורות לצה"ל לא לפעול לגיוס בני ישיבות חרדים על־אף פקיעת החוק.

נזכיר כי הסמכות הבלעדית להורות לצבא מה, מתי וכיצד לפעול נתונה בידי הממשלה המשמשת נציגת העם בהתאם לתוצאת הבחירות. כאמור, פקיעת חוק הגיוס הכניסה את הממשלה לבעיה והיא, כדי לדחות את פיתרון הבעיה באמצעות חקיקה, מצאה פיתרון זמני – צה"ל לא יפעל לגיוס בחורי ישיבה. אלא שהחודשים חלפו והגיעה העת שתלמידי הישיבות יגישו את בקשת הדיחוי המסורתית, זאת שחדלה להתקיים מעת פקיעת חוק הגיוס.

הבוקר הנחה ועד הישיבות אצת מנהלי הישיבות כיצד יפעלו לנוכח המציאות שהתהוותה. תלמידי הישיבות בגיל גיוס יידרשו להתייצב ולהגיש "תצהיר" על היותם בחורי ישיבה. בעבר נדרשו הבחורים להגיע למדור בני הישיבות בתל השומר, שם הגישו בקשות דיחוי ואליו הגיעו במרוכז ישיבות ישיבות בתאום עם הצבא, אלא שהמדור נסגר לאחר שפקע תוקפו של החוק. עתה הודיע ועד הישיבות כי "התקבלה החלטת רשויות הביטחון לזמן את תלמידי הישיבות והכוללים להתייצבות במדור בני הישיבות – תל השומר. בעת ההתייצבות יידרשו התלמידים להגיש תצהיר על לימודים בישיבה, תצהיר זה מהווה כתחליף לטופס הדיחוי שהוגש על ידי התלמידים לפני ביטול החוק".

נכון למועד זה ועם המשך מצב המלחמה, רבים מטילים ספק באפשרות לחזור ולחוקק את חוק הגיוס במתכונתו הקודמת. אך בינתיים, כל עוד המצב הקיים נותר בעינו, יידרשו הבחורים להצהיר על היותם בני ישיבה עד שהעניין יוכרע. נציין כי בוועד הישיבות התייחסו גם כמה מאות בחורים שאיבדו את מעמדם כבני ישיבה בעקבות פקיעת החוק. נראה כי סוכם עם שלטונות הצבא על מתן אפשרות ערעור.

פרט נוסף וחשוב לא פחות נעוץ בעובדה שגם הפעם מדובר בפיתרון זמני שהוגדר מראש כי יפקע בשלהי אדר ב' הקרוב, סמוך לבין הזמנים של פסח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *