5,000 רוכשי תורים למשרד הפנים – הפכו לקורבנות הונאה

משרד הפנים הודיע באופן תקדימי על מחיקת מעל 5,000 תורים שזוהו ככאלה שנמכרו בניגוד לחוק כ"תורים מהירים" על ידי מאכערים ששריינו עשרות תורים מבעוד מועד ומכרו אותם למרבה במחיר

התורים הארוכים להנפקת דרכון ולשירותים אחרים המוצעים בלשכות רשות האוכלוסין וההגירה הביאו בשנה האחרונה לשורה של מיזמים שמהותם איתור פירצות בממשק הזמנת התורים הממשלתי, לצורך איתור תורים מוקדמים. מדי תקופה מתפרסם "סטארט-אפ" חדש אשר מציע מענה למחפשי תורים דחופים, כאשר זמן קצר לאחר מכן ממהרים אנשי המחשוב של הרשות לחסום פרצה זו.

בעוד בעבר שירותים אלו היו לרוב "חברתיים" וחינמיים, כאשר מאחוריהם הייטקיסטים כעוסים על התור הארוך, לאחרונה דווח כי מזה תקופה מתנהל "שוק שחור" אשר מוכר בתשלום "תור VIP" מהיר ללשכות רשות האוכלוסין, לכל המרבה במחיר.

הבוקר, באופן תקדימי, הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה על ביטולן של מעל 5,000 תורים שנקבעו ללשכות הרשות באופן החשוד ככזה שנמכר במסגרת שירות דומה. "בעקבות הפרסומים מהשבוע האחרון על מכירת תורים, רשות האוכלוסין מבהירה: הרשות זיהתה את הסוגיה כבר לפני מספר שבועות ובעקבות כך, נוטרו מספרי טלפון אליהם שויכו עשרות תורים והתורים נמחקו. בפעולה זו, פינתה הרשות מעל 5,000 תורים לרשות הציבור. אנו ממשיכים לפעול לניטור המספרים ולטפל בנושא עד שימוגר", נכתב בהודעת הרשות.

בתגובה, נמסר מעמותת Our People כי ברשות האוכלוסין "בונים בית חולים מתחת לגשר". העמותה, אשר מסייעת לעולים מרוסיה ואוקראינה מאשימה את משרד הפנים בחוסר הבנה של עומק הבעיה: "הם לא מבינים את עומק הבעיה. הביטול של תורים הוא פלסטר לבעיה עמוקה שבה תורים למשרד ממשלתי הופכים להיות מוצר למסחר," אומרת מייסדת ומנכל העמותה לאה אהרוני.

לדבריה, "מדי יום עובדי העמותה פוגשים עולים ואזרחים שצריכים להתמודד במצבים מורכבים בהם נדרשים להם שירותי רשות האוכלוסין אך התורים הם לעוד 5-6 חודשים. ביטול התורים רק יגביר את חוסר הנגישות של רשות האוכלוסין לאזרחים הזקוקים לשירותיה. נושא התורים הוא רק סימפטום אחד לאנדרולומוסיה השוררת במשרד. הביורוקרטיה וחוסר תפקוד של המשרד גורמת לכך שעולים ותושבים חוזרים רבים ממתינים חודשים ארוכים לקבלת האזרחות או המסמכים הנחוצים ללא כל הצדקה. הצענו לרשות מספר פתרונות לשיפור ויעול השירות, אך נעננו בשלילה במקום לבנות בית חולים מתחת לגשר אנו מציעים לפתור את הבעיות מהיסוד ויפה שעה אחת קודם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *