הסוף לפקקים בבני ברק?

בעקבות דיון בועדה על מצב התחבורה הציבורית בעיר.צוות משותף לעיריית בני-ברק, למשרד התחבורה, בשיתוף עם המשטרה וחברות ההפעלה של התחבורה הציבורית לעיר יופעל בראשותו של חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה להצעת תכנית-אב לתחבורה ציבורית בבני-ברק

צוות משותף לעיריית בני-ברק, למשרד התחבורה, בשיתוף עם המשטרה וחברות ההפעלה של התחבורה הציבורית לעיר יופעל בראשותו של חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה להצעת תכנית-אב לתחבורה ציבורית בבני-ברק, וזאת בהתאם להמלצת ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר הועדה לפניות הציבור של הכנסת, בעקבות דיון בועדה על מצב התחבורה הציבורית בעיר.

בדיון הועדה, מסר מר גבי נבון, ראש תחום תכנון תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, לפיהם בני-ברק המונה למעלה מ-194,000 תושבים הינה מוקד מרכזי לאוכלוסיה החרדית מכל רחבי הארץ, בעיר מועסקים 16,500 תושבי העיר וקרוב ל-20,000 איש המגיעים, ברובם, מערים סמוכות ויש בה גם אזור מסחרי ומשרדי שמושך מבקרים רבים. כל אלו מביאים לעיר עתירת תחבורה ציבורית, ולדברי משרד התחבורה, מתבצעות מידי יום כ-6200 נסיעות של אוטובוסים, באמצעות 162 קווים לכל רחבי הארץ, מצפת שבצפון ועד לדימונה שבדרום ולערים רבות במרכז הארץ. כמו"כ מתבצעות בעיר כ-40,000 נסיעות פנימיות.

חנוך זיידמן, מנהל האגף לתחבורה ציבורית ונציגו לדיון של הרב חנוך זייברט, ראש העיר הבהיר למשתתפי הדיון, נציגי משרדי התחבורה ובטחון פנים, וחברות התחבורה הציבורית- דן, אגד, סופרבוס, קווים, אפיקים ומטרופולין, כי עם כל הרצון של העירייה למצוא פיתרונות הולמים לתחבורה ציבורית להגיע לעיר ואליה, לא יתכן שמופעלים 164 קווי תחבורה, מבלי לשתף את העירייה ומבלי לתאם עימה כלל, וזאת בשל החוק המאפשר זאת. גם ההצעה להפעיל ברחובה הראשי של העיר, רחוב רבי עקיבא, מסלולים לתחבורה ציבורית בלבד אינם מציאותיים, שכן העברת כל כלי-הרכב הפרטיים לרחובות הקטנים והצדדיים של העיר תגרום בהם לאנדרלמוסיה תחבורתית ובטיחותית, שמהראוי לצפות בה בעוד מועד, ולא להיקלע למצב חמור מאין כמותו. אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי תוך כדי חנוך זיידמן, נציג העירייה הסביר בועדת פניות הציבור שלא יתכן מצב לאשר הפעלת קווים חדשים לבני-ברק וממנה, מבלי לתאם כלל עם העירייה, שאין מכיר ממנה את המצב בעיר, הודיעו בועדת פניות הציבור על תוספת קו חדש, קו 146, מחולון לבני-ברק, ועם כל חשיבות הקו, הוא מתבצע מבלי לבוא בדברים עם העירייה על מסלול בעיר ועל מיקום תחנותיו.

הפיתרון העירוני, כפי שהוצג ע"י חנוך זיידמן, הוא הוצאת כל התחבורה הבינעירונית מרחובות העיר לתחנה מרכזית אחת בצפון בני-ברק ותחנה אחרת בדרך ליציאה מרוכזת והפעלת שאטלים של אוטובוסים גדולים ורחבים כבשדה התנועה, בין רחובות העיר לתחנה מרכזית והם יקלטו את כל הממתינים בתחנה וכפי שבימי חג הפורים מופעלת שיטה דומה בהצלחה, לנוכח המוני האוטובוסים המציפים אז את העיר.

ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר הועדה לפניות הציבור גם הצדיק את קריאת חנוך זייברט, ראש העיר למשרד התחבורה לאשר פתיחת יציאה נוספת מהעיר ברחוב אברהם בן דוד ובכך להקל על העומס בצומת "קוקה-קולה" ובדרכים המובילות אליו, וקרא למשרד התחבורה לאשר הצעה זו, כשלסיכום הדיון נקבע שהצוות המקצועי שיוקם יגיש תכנית אב לתחבורה בבני-ברק, תוך 30 יום, מציאת שטחי מסופים בעיר לאוטובוסים, הפעלת ניידות משטרה לסילוק מכוניות חונות על צירי תחבורה ועוד. ועדת הפניות תתכנס לישיבת מעקב בנושא לפני ל"ג בעומר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.