מתיחות במזרח התיכון: איראן העבירה טילים בליסטיים למפרץ – ארה"ב שיגרה נושאת מטוסים

לקראת מתיחות במזרח התיכון? גורמים אמריקניים מסרו לרשת CNN כי איראן מעבירה למפרץ הפרסי ספינות עם טילים בליסטיים לטווח קצר. בתגובה, החליטו האמריקנים לשנע נושאת מטוסים למזרח התיכון

לקראת מתיחות במזרח התיכון? גורמים אמריקניים מסרו לרשת CNN כי איראן מעבירה למפרץ הפרסי ספינות עם טילים בליסטיים לטווח קצר.

לפי הגורמים המודיעיניים, כוונת איראן להעביר למפרץ ספינות שעל סיפונם טילים בליסטיים הביאה את ארה"ב לשלוח למזרח התיכון נושאת מטוסים ומפציצים.

בתוך כך, מתחוללת דרמה לא קטנה בזירה הדיפלומטית, כאשר מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הגיע לעירא'ק ונועד עם ראש הממשלה עאדל עבד אל-מהדי, לאחר שביטל פגישה צפויה עם קנצלרית גרמניה בברלין, בשל ההתפתחוית.

כל זה מגיע לאחר שמדינות אירופה החליטו להרחיב את הסנקציות כנגד איראן ולחזור בהם מההסכם המפורסם שאותו יזם והגה הנשיא לשעבר אובמה – מה שמגביר את המתיחות במזרח התיכון.

פומפאו, שביקר במפתיע ביקור מתוכנן בברלין אתמול, נפגש עם ראש הממשלה בבגדאד ועם בכירים אחרים בממשלת עיראק והביע דאגה מפני השפעתה של איראן לאור פעילותה באזור.

הביקור התרחש יומיים אחרי שהיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון אמר כי וושינגטון שולחת נושאת מטוסים עם כוח מפציצים לאזור בשל "איום אמין של כוחות המשטר האיראני".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *