גנץ דחה את הצעת נתניהו: "לא מפנים את רצון העם"

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב הבוקר (שישי) להצעת האחדות שהעביר אליו ראש הממשלה נתניהו. בנאומו בטקס לציון אירוע 25 שנים לחתימת הסכם השלום עם ירדן הבהיר גנץ כי "אין בהצעה פרטים של שותפות אמיתית"

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב הבוקר (שישי) להצעת האחדות שהעביר אליו ראש הממשלה נתניהו. בנאומו בטקס לציון אירוע 25 שנים לחתימת הסכם השלום עם ירדן הבהיר גנץ כי "אין בהצעה פרטים של שותפות אמיתית". לדבריו גנץ, נתניהו "לא מפנים את רצון העם" וכי הוא מסרב לקיים אחדות במלוא הרצון.

"מי שקרא את הפרטים של ההצעה של נתניהו לא יכול שלא לראות שבעצם אין שם פרטים של שותפות אמיתית, אלא הזמנה לכחול לבן – שהיא הסיעה הגדולה בכנסת, לכבות את השרפות מהממשלה הנוכחית", אמר גנץ .

גנץ הוסיף: "ראש הממשלה אימץ לאחרונה את עניין האחדות, אבל הוא מסרב הלכה למעשה לקיים אותה במלוא הרצון ובמלוא הכנות האסטרטגית והפוליטית – בדיוק כפי שעושים שלום. לא בשביל להציע הצעות כדי שלא יהיה מהן כלום".

יו"ר כחול לבן טען: "נוסח ההצעה והתכנים שלה מצביעים על מחדלים רבים של הממשלה הקודמת. במקרה הטוב זה ספין, במקרה הרע זו מנהיגות שלא מפנימה את רצון העם בבחירות הקודמות והאחרונות. אנחנו נמצאים זה חודשים רבים במדינה שמוחזקת כבת ערובה באמצעות ממשלה שלא מסוגלת לתפקד באמת".

על פי ההצעה החדשה יהיה קיפאון בענייני דת ומדינה – בלי חקיקה דתית חדשה. תקום ועדה בין מפלגתית שתבחן כל הצעה. חוק הגיוס יובא לאישור תחת "מתווה אטיאס" – הנוסח של משרד הביטחון, אבל היעדים בהחלטת ממשלה ולא בחקיקה ראשית, מתווה אליו ליצמן התנגד בעבר.

טבלת יעדי הגיוס תאושר בנפרד בהחלטת ממשלה. גם סעיף שקובע כי החוק ייפקע אם לא יעמדו ביעדים יועבר להחלטת ממשלה.
כמו כן החרדים הסכימו לשבת עם לפיד בממשלה לחאר שנים של חרם.

ואלו עיקרי המתווה:

ביטחון – יורכב קבינט פריטטי שיעביר החלטה תוך שישה שבועות על תוכנית רב-שנתית עדכנית לביטחון ישראל, כולל החלטה להעברה מידית של תקציב השנה הראשונה עוד לפני העברת תקציב המדינה.

כלכלי – הממשלה תאשר יעד גירעון מוסכם ושינוי סדר עדיפות תקציבי לאור הצרכים הביטחוניים הדחופים. תקציב המדינה יועבר לא יאוחר משלושה חודשים ממועד הקמת הממשלה.

חברתי – הממשלה תגבש הסכמה על צרכים חברתיים חיוניים שיתוקצבו בתקציב המדינה.

דת ומדינה – הסטטוס קוו יישמר לשנה הראשונה, ומיד עם הקמת הממשלה יוקם צוות שיגבש הסכמות בנושא. בנפרד, מיד עם הקמתה, הממשלה תביא את חוק הגיוס המתוקן על פי "מתווה אטיאס" להצבעה, ותאפשר חופש הצבעה סיעתי בנושא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *