התפתחות דרמטית: אחרי הבחירות תפתח חקירה נגד החברה של גנץ

הפרקליטות המליצה ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד גורמים שונים בחברה. גנץ עשוי לתת עדות ועלול להסתבך בפרשה החדשה

התפתחות דרמטית ימים ספורים לפני הבחירות המכריעות: בפרקליטות שוקלים להתחיל בחקירה פלילית נגד חברת המימד החמישי בראשה עמד בני גנץ. הפרקליטות המליצה ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד גורמים שונים בחברה.

, ההחלטה כבר התקבלה אצל היועמ"ש לפני שבועות, אבל פרסומה מתעכב "בשל הקירבה לבחירות". מדובר במידע שממתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה במשך תשעה חודשים, אם כי היה מידע ממבקר המדינה שהעברתו התעכבה.

נכון לעכשיו גנץ איננו חשוד בפרשה ובשלב הראשון ככל הנראה רק יוזמן למסור עדות פתוחה. החשד הוא שגורמים שונים בחברה הציגו מצג שווא כלפי גורמים במשטרה ובכך קיבלו 50 מיליון שקלים שסייעו להם לכסות את החובות של החברה בראשה עמד גנץ.

גנץ עמד בראש החברה והתפרנס ממנה במשך כשלוש שנים. החברה פשטה את הרגל ונסגרה. החברה הייתה אמורה לקבל 50 מיליון שקלים מהמדינה, וכאן תתמקד החקירה אם את מיצג השווא יצרה רק החברה – ומי מטעמה ידע ושיקר למשטרה: וגם אלשיך שעמד בראש המשטרה יצטרך לענות על שאלות קשות.

על פי הפרסום של אלי ציפורי, ורינט ו-נס, שתי חברות היי-טק ותיקות הציעו למשטרה מערכות טכנולוגיות דומות למימד החמישי; המשטרה החליטה להעניק פטור ממכרז דווקא לחברה של גנץ.

שתי חברות היי-טק ותיקות, ורינט ו-נס, הציעו במהלך השנים למשטרת ישראל פתרונות טכנולוגיים חדשים על מנת להחליף את המערכת הקיימת לנושא עיבוד מידע מודיעיני, אך משטרת ישראל בחרה דווקא במימד החמישי בפטור ממכרז. גורם בתחום אמר שמדובר ב"מערכות טכנולוגיות דומות למימד החמישי, אבל זו לא בדיוק השוואה של תפוחים לתפוחים. למימד החמישי היה הרבה מאוד כסף והרבה יכולות, אבל יחד עם כל היכולות הללו מצד אחד, בסופו של דבר הן נתקלות במחסום הפרקטיקה מצד שני של איך אתה מעביר אותן לידי ביטוי כשהחברה מגיעה ללקוח" .

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו על המשך פרסום של דיסאינפורמציה ביחס לנושא. כפי שציינו בעבר, ההחלטה לאמץ טכנולוגיות של בינה מלאכותית התגבשה במשטרה בהסתכלות לטווח הארוך, נוכח המציאות הטכנולוגית המתהווה ועל מנת לתת כלים למשטרה להתמודד עם אתגרים אלה ולמלא את תפקידיה כגוף אכיפה וחקירה. ההחלטה לצאת לפיילוט נועדה לבחון הצדקת הקמת פלטפורמת בינה מלאכותית במשטרת ישראל ובכל מקרה לא ניתנה כל התחייבות ולא בוצעה כל התקשרות מעבר לפיילוט זה. הפיילוט נדרש בשעתו כדי לדייק את הדרישה המבצעית שתאפשר קיומו של הליך תחרותי. ההחלטה על פטור ממכרז לצורך ביצוע הפיילוט, התקבלה על ידי ועדת המכרזים ואושרה בוועדת הפטור המשרדית של משטרת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *