נתון מבהיל: 1,100 חולים חרדים בירושלים

המרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מפרסם הבוקר כי עיקר התחלואה בירושלים מרוכזת בכמה שכונות חרדיות בעיר

המרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מפרסם הבוקר כי עיקר התחלואה בירושלים מרוכזת בכמה שכונות חרדיות בעיר ובכך מתבררת תמונה עגומה יותר ממה שחשבו. .

על פי הנתונים שפרסם מרכז המידע, מרבית החולים בעיר מרוכזים בשכונות החרדיות הצפופות, שבהן מתגוררים כ-230,000 מתוך 920,000 תושביה. "להערכתנו, כ- 1,100 חולים מתוך 1,450 נמצאים בשכונות החרדיות של ירושלים", נכתב במסמך. "לכן, היחס האמיתי בין חולים לתושבים מזכיר את היחס בבני ברק, כ-47 חולים ל-10,000 תושבים, דבר המציב את השכונות החרדיות של ירושלים במקום השני בארץ". בשכונ הר נוף למשל בה מתגוררים 27 אלף תושבים יש מעל 100 חולי קורונה, נתון מבהיל שאמור להטריד את הציבור החרדי.

במרכז המידע קוראים לבודד את השכונות החרדיות שבהן ישנו ריכוז חולים גבוה,. "מומלץ לפעול לאכיפת הבידוד בשכונות החרדיות של ירושלים, כדי למנוע הדבקה בשאר שכונות העיר", כתבו. על כך הוסיפו כי יש "להגדיל את היקף הבדיקות בשכונות הללו, ולפעול להוצאת האזרחים החולים מהן כדי לקטוע את המשך ההדבקה".

גורם רפואי חרדי הזהיר לפני כשבוע בשיחה עם 'אקטואליק" כי "ייתכן ובני ברק תהיה גן עדן לעומת מה שיקרה בירושלים", לדבריו, על פי מסלול ההדבקה שהתפרסם אלפי חרדים שהו באיזורים חרדים בהם הסתובבו מאות חולי קורונה חרדים. יש אלפי חרדים בירושלים שחולים בקורונה והם לא יודעים שהם חולים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *