סגר מוחלט: כך נלחמת ירדן בנגיף – ד"ר דרור מנור

בהוראתו של המלך עבדאללה הוטל עוצר צבאי מלא בכל רחבי ירדן. על פי המדיניות החדשה של בית המלוכה מותר רק לחיילים ולקציני צבא להסתובב בערים, בעיירות ובכפרים.

עם תחילתה של מגפת הקורונה ידעה ממלכת ירדן לנקוט אמצעי זהירות רבים כדי להגן על תושביה. אולם עם התפשטות הנגיף החליט המלך עבדאללה לא לקחת סיכונים והטיל עוצר צבאי ברחבי הממלכה. הצבא מנהיג אמצעי אכיפה, במיוחד בכל הקשור לאזרחים המתבודדים בבתיהם בערים, בעיירות ובכפרים. מדובר במאמץ עילאי של עבדאללה למנוע את התפשטותה של הקורונה. אין ספק כי מצבה של ירדן טוב בהרבה ממצבן של מדינות ערביות אחרות, ובהן מצרים, סעודיה, בחריין ולבנון.

בהוראתו של המלך עבדאללה הוטל עוצר צבאי מלא בכל רחבי ירדן. על פי המדיניות החדשה של בית המלוכה מותר רק לחיילים ולקציני צבא להסתובב בערים, בעיירות ובכפרים. כוחות גדולים של צבא ירדן הוצבו בכניסות לערים המרכזיות, כולל בבירה עמאן, ומונעים כל כניסה או יציאה של אזרחים. ירדן סגרה לחלוטין את כל גבולותיה ביבשה ובאוויר. האזרחים חייבים בכל תוקף להישאר בבתיהם במשך שבועיים. סביר להניח כי תושבי הממלכה ממש מאוכזבים מהמצב הקיים, אבל אין להם שום ברירה אחרת. עליהם לציית במלוא הרצינות להנחיות החדשות.

בירדן אובחנו עד כה קרוב לשישים חולים בקורונה, ובינתיים אף אחד לא נפטר. בית המלוכה מפעיל את כל האמצעים המצויים ברשותו כדי להעניק את הטיפול המרבי לאזרחים. על כן, דאגו הרשויות להכין מקומות מיוחדים בבתי-מלון בעמאן ובאזור ים המלח, שם מאושפזים בבידוד 5,000 איש שקיים חשש שהם נדבקו בנגיף הקטלני.


למרות ההידרדרות המסיבית ביחסי ישראל-ירדן בשנים האחרונות, החליטו שתי המדינות להשאיר בצד את המחלוקות הקיימות ולשתף פעולה בתחום הרפואה בכל הקשור להתפשטות נגיף הקורונה. מדובר הן בייעוץ רפואי והן בתרופות ועזרים רפואיים שונים. רופאים ישראלים בבתי חולים בארץ אף נוהגים להמליץ לרופאים בממלכה להנהיג בידוד בית לכמה שיותר אזרחים כדי למנוע את התפשטות המחלה באוכלוסייה. צריך לקוות כי שיתוף פעולה זה יביא בהמשך להתחממות ביחסי ישראל-ירדן לאחר הסתלקותה של מגפת הקורונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *