גנץ הציג את חוק הגיוס החדש שלו

שר הביטחון בני גנץ אמר היום בהצהרה מיוחדת בקריה בתל-אביב, על רקע הדד ליין בבג"ץ על חוק הגיוס, כי יבקש להעביר בהחלטת ממשלה את מתווה השירות שעליו עבד בחודשים האחרונים

שר הביטחון בני גנץ אמר היום בהצהרה מיוחדת בקריה בתל-אביב, על רקע הדד ליין בבג"ץ על חוק הגיוס, כי יבקש להעביר בהחלטת ממשלה את מתווה השירות שעליו עבד בחודשים האחרונים במשרד הביטחון ביחד עם השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד מיכאל ביטון. יצויין כי בג"ץ אמר כי הוא מצפה שלא תתבקש עוד ארכה.

גנץ אמר:"החברה הישראלית משנה את פניה וצה"ל כבר הפך מצבא העם, לצבא חצי העם. המשרתים והקרביים הפכו ל"פרייארים".
חוסנה של ישראל בסכנה.  עתיד ישראל- הכלכלי, האזרחי, והחברתי – מוטלים על הכף.
מה שאנחנו רואים בקורונה, הכאוס הזה, הוא רק הסיפתח.
לכן, עידכנתי את היועץ המשפטי לממשלה שביום ראשון הקרוב אין בכוונתי כשר הביטחון לבקש ארכה בעתירה על חוק הגיוס מבלי שיאושר מתווה השירות בממשלה. אני לא אאשר דחייה של הנושא החשוב הזה.
צריך להפסיק לדחות את הקץ- ולהציל את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת ביטחון ישראל."

עיקרי המתווה:שנה א'- הקמת מנהלת שירות משותפת אזרחית וצבאית שתבצע את המיון הראשוני.
6-8 שנים- הגדלה של אלפי תקנים של השירות האזרחי מדי שנה עד הגעה ללמעלה מ-70% משרתים. בזמן זה כולם ישרתו שנתיים, ולצה"ל שקיצור השירות בו ידחה, ינתנו המשאבים בכדי לשמור על כשירותו המבצעית.
בסיום התקופה- יהיה שירות לכולם.

 

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בתגובה ל'מתווה הגיוס של בני גנץ': בני גנץ שקרן פתולוגי. הוא חתום על הסכם מפורש בו התחייב להעביר את חוק הגיוס, ובמקום לעמוד במילתו, הוא מביא כל מיני תכניות הזויות כדי לנסות לקושש עוד כמה קולות בשביל לעבור את אחוז החסימה. שקרן פתולוגי.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *