האימונים עם האמריקנים – הכנה למתקפה על איראן

בצה"ל מאשרים: האימונים עם האמריקנים – הכנה של הצדדים לעימות צבאי עם איראן.

שיתופי הפעולה והתרגילים הצבאיים בין ישראל, ארה"ב ומדינות המפרץ, הם חלק מההכנות של הצדדים לעימות צבאי עם איראן – כך מאשר ל"ישראל היום" סא"ל שחר שושנה, ראש ענף צפון אמריקה בחטיבת קשרי החוץ של צה"ל.

שושנה ריכז את ההכנות בצה"ל לקראת ביקורה בארץ של שגרירת ארה"ב לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, ואמר כי זה "המשך של אותה רוח ואותה מדיניות שאנו נמצאים בה בחודשים האחרונים. המדיניות הזו מאפשרת לנו להרחיב את חופש הפעולה ולעשות בפומבי דברים שקודם לכן נעשו בסודיות. אנחנו חווים שיתופי פעולה אזוריים חדשים. נוצרה קבוצת מדינות שמדברות יחד. אנחנו רוצים לבנות מרחב שיודע להתמודד עם האיום של האסלאם הקיצוני – ואיראן בראשו".

בתשובה לשאלת "ישראל היום", אישר הקצין כי התרגיל המשותף לצי החמישי של צבא ארה"ב, לצה"ל ולצבאות המפרץ, שנערך בשבוע שעבר בים האדום, הוא אחד משיתופי הפעולה המדוברים. כך גם התצלומים של מטוסי חיל האוויר המלווים מפציצים אמריקניים בשמי ישראל.

שושנה הוסיף: "האמריקנים נערכים לזה כבעיה מספר אחת, ויחד עם מדינות הנורמליזציה (האמירויות ובחריין) נוצרה הזדמנות לבנות רשת אזורית ויכולת צבאית להתמודד עם איראן. בשל הסכמי הנורמליזציה אנו בונים יכולות יותר מתקדמות. דברים שקרו בצורה חשאית עד לפני פחות משנה הם כיום פומביים".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *