כחלון מזהיר: "אם אני נופל – גוש הימין מתפרק"

בראיון ל"ישראל השבוע" מזהיר משה כחלון כי אם לא יעבור את אחוז החסימה גוש הימין יפול איתו, אך הוא סבור כי הסקרים שבהם הוא מתנדנד על אחוז החסימה טועים.

בראיון ל"ישראל השבוע" מזהיר משה כחלון כי אם לא יעבור את אחוז החסימה גוש הימין יפול איתו, אך הוא סבור כי הסקרים שבהם הוא מתנדנד על אחוז החסימה טועים.

"כל פעם מגיעים למלחמת גושים", אומר כחלון לישראל היום, "הפעם אנחנו צריכים למצוא את המקום שלנו בשיח שבין שני הגושים הגדולים, את הקשב של הציבור. היום הדיון הוא 'כן ביבי־לא ביבי', 'כן גנץ־לא גנץ', אני צריך להביא את הקשב לנושאים כמו דיור, מהפכת הגיל הרך שעשינו. אני יודע שחרדי לא יצביע לי וגם מצביע ל'רשימה המשותפת' לא יצביע לי, אבל יש קבוצת אנשים שמצביעים על בסיס חברתי. נכון שיש ביבי וגנץ אבל יש את היומיום, את הדיור, הצהרונים, חיילי צה"ל, קשישים ועוד".

אחרי הבחירות תמליץ לנשיא על נתניהו?

"ארבע שנים עבדתי עם ממשלת הליכוד, ארבע שנים החזקתי את הממשלה הזו. בלעדיי לא היה לה רוב, עבדנו בסדר יחד, הבאנו הישגים מצוינים. בצד השני (כחול לבן) כבר מראש פסלו אותנו. אבי ניסנקורן הודיע שיבטל את תוכנית המחיר למשתכן, תוכנית הדגל שלי. כלומר, הם פסלו אותנו לפני שהתחלנו. לא נשב בממשלה שתיתמך על ידי גוש חוסם ערבי. זה לא הגיוני. מצב הסקרים לא נותן לגנץ להרכיב ממשלה. אז התשובה ברורה".

על כך שגנץ מוביל בסקרים אומר כחלון, "זו קבוצה של אנשים שהתאחדה, סדר היום שלהם לא ברור מלבד להחליף שלטון. נראה לי שגם הם לא יודעים". לדבריו, "כל אחד מוערך בפני עצמו. אני לא פרשן פוליטי, יש לי מפלגה שחסרים לה 40-30 אחוז כדי לחזור לכוח שלה, ואנחנו עובדים ועסוקים רק בזה".

יש סקרים שקובעים שגם גוש הימין לא יכול להרכיב את הממשלה. אתה מוטרד מזה?

"המעוז האחרון של גוש הימין זה אני. אם חס וחלילה קורה משהו לכולנו, הגוש מתרסק".

אז תמליץ על ביבי אחרי הבחירות.

"אני רואה עצמי חלק מהגוש. אין מניעה שאמליץ על נתניהו. עבדתי ואני עובד איתו. היחסים בינינו הרבה יותר טובים ממה שחושבים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *