ריבלין רמז שיטיל את הרכבת הממשלה על בנט, בליכוד תקפו

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר לאחר שקיבל לידיו הבוקר (רביעי) את תוצאות הבחירות הרשמיות ואמר כי שיקולו המרכזי בהטלת המנדט יהיה סיכוייו של המועמד להרכיב את הממשלה, בכך רמז שבנט הוא בעל הסיכויים הגבוהים. בכירים בליכוד תקפו את הנשיא:

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר לאחר שקיבל לידיו הבוקר (רביעי) את תוצאות הבחירות הרשמיות ואמר כי שיקולו המרכזי בהטלת המנדט יהיה סיכוייו של המועמד להרכיב את הממשלה, בכך רמז שבנט הוא בעל הסיכויים הגבוהים. בכירים בליכוד תקפו את הנשיא: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות, אסור לו להיות שחקן פוליטי",הגיבו יו"ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. "מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר – וכך צריך להיות גם הפעם".

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו"ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו. כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות". שרת התחבורה מירי רגב צייצה בתגובה: "תגובת הנשיא מוכיחה שוב כי התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים".

יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער גינה את בכירי הליכוד. "ההתקפה הפרועה של הליכוד על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות", כתב סער. "נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה".

גם יו"ר מפלגת יש עתיד גינה את הדברים בטוויטר: "התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *