בטרומית: איסור הנפת דגל אויב או של הרש"פ. צפו בעימות אלי כהן והמשותפת

ח"כ אלי כהן: המצעד עם דגלי אש"ף באוניברסיטאות מייצג שאיפות של אלה שרוצים לחסל את מדינת היהודים, זה המסר שיש בו. זה לא צעד של חופש אקדמי אלא צעד של הסתה והתרסה נגד מדינת ישראל. ביד אחת הם מניפים את דגלי אש"ף אבל ביד השנייה הם רוצים לקבל תקציבים מדינת ישראל.

לאחר דיון סוער ואמוציונלי, אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון – איסור הנפת דגל של מדינת אויב או של הרשות הפלסטינית בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה), התשפ"ב-2022 של חבר הכנסת אלי כהן. 63 חברי כנסת תמכו מול 16 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדת תכין את ההצעה לקריאה ראשונה.

מוצע כי התקהלות בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה שבמהלכה מוצגים דגלים של מדינות אויב או של דגלי הרשות הפלסטינית בפומבי, תוגדר כהתקהלות אסורה שדינה יהיה כדין התפרעות באופן שניתן יהיה לפזרה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק העונשין, קובע איסור על התקהלות של אנשים אשר יש יסוד סביר כי כוונתם להפר את השלום. סעיפים 154-152 לחוק העונשין, קובעים את התנאים להתקהלות אסורה אשר הופכת להתפרעות, וכן את התנאים שבהם ניתן לתת הוראות למתפרעים להתפזר.

על פי המוצע בתיקון חקיקה זה, התקהלות אסורה היא גם כזו שבמהלכה מוצגים דגלים של מדינות אויב או של דגלי הרשות הפלסטינית בפומבי בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה.

מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית מאפשרת לאזרחיה למחות בנושאים בהם הם חלוקים על החלטות הרשויות המוסמכות. ברם, הצעת החוק מציבה קו אדום בין מחאה לגיטימית למחאה שבמהלכה מתנוססים דגלים של מי שאינו מכיר במדינת ישראל או מהווה סכנה לקיומה, בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה. הנפת דגלים כזו תיחשב להתקהלות אסורה שדינה יהיה כדין התפרעות באופן שניתן יהיה לפזרה בהתאם."

ח"כ אלי כהן: המצעד עם דגלי אש"ף באוניברסיטאות מייצג שאיפות של אלה שרוצים לחסל את מדינת היהודים, זה המסר שיש בו. זה לא צעד של חופש אקדמי אלא צעד של הסתה והתרסה נגד מדינת ישראל. ביד אחת הם מניפים את דגלי אש"ף אבל ביד השנייה הם רוצים לקבל תקציבים מדינת ישראל.

לא יעלה על הדעת שבמדינה כלשהי יונפו דגלי אויביה ובטח שלא במוסדות ובאוניברסיטאות שהיא מממנת. מי שרוצה לחיות במדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, המדינה שיש בה חופש דת לכולם – צריך לכבד אותה כמדינה יהודית ודמוקרטית, לכבד את ריבונותה ואת סמליה".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון השיבה בשם הממשלה: "ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה כי יינתן חופש הצבעה לקואליציה על ההצעה ובמהלך הדיונים בהכנה לקריאה הראשונה ייבחן האם לכלול את דגל אש"ף או של מדינות אויב בלבד. ברמה האישית אני תומכת בהצעת החוק הזו, ראיתי את מה שקורה במוסדות האקדמיים, הנפת הדגל באה יחד עם פרובוקציה ובדך כלל מלווה בקריאות הסתה ובקריאות הלל לשהידים ומהווים חומר נפץ"

ח"כ איימן עודה התנגד: "לא יעזור לכם, לפני שבע שנים הכנסת אסרה על ציון יום הנכבה, מאז מספר המשתתפים הולך וגדל ויש בהם הרבה ילדים קטנים שצועדים עם דגל פלשתין, לא יעזור לכם. אתם מתנהגים בדיוק כמו כל קולוינלסט וגנב, אתם מכחישי נכבה, אתם מכחישי עם, אתם מכחישי דגל של עם. זה לא דגל אש"ף, זה דגל פלשתין, מהיום והלאה תראו עוד הרבה גדלי פלשתין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *