אזרחות כבוד למשפחתו של אילן משה כהן הי"ד, מתלמידי ישיבת הר ברכה

יום אחרי לוויתו של הקדוש אילן כהן שנהרג בעזה, התכנסה ועדת ההנצחה של מוא"ז שומרון והחליטה להעניק לו "אזרחות כבוד" ולהכיר בו כחלל של מועצה אזורית שומרון

בטקס מרגש שנערך בישיבת הר ברכה, קיבלה משפחתו של אילן משה כהן הי"ד, לוחם הצנחנים בגדוד 202 שנפל בקרב בצפון רצועת עזה לפני כחודש, אזרחות כבוד של מועצה אזורית שומרון, על־שם בנם ה' יקום דמו.

אילן הי"ד עלה מארגנטינה בגפו, כדי ללמוד בישיבת חב"ד במגדל העמק. לאחר שנת לימודים בחב"ד, עבר ללמוד בישיבת ההסדר בהר ברכה והתגייס לצנחנים.

לאחר נפילתו פרסם ראש מועצת שומרון יוסי דגן בדף הפייסבוק שלו קריאה ציבורית להגיע ללוויה בשל החשש שלא יגיעו אנשים רבים בשל היותו חייל בודד. בין השאר כתב דגן: "אילן, היה שם בשבילנו. כעת נגיע להיות שם בשבילו".

בלוויה שנערכה ביום שישי אחר הצהרים, מספר שעות מפרסום הפוסט, השתתפו יותר מ־10,000 אנשים מכל הארץ שטרחו לעלות לירושלים ביום שישי אחרי חצות ולחלוק כבוד אחרון ללוחם הגיבור. מאות הגיעו מידי יום מימי השבעה לבית המלון רמדה בירושלים, בו ישבו הוריו של אילן שבעה.

כבר במוצאי השבת שלאחר הלוויה, כינס דגן את ועדת ההנצחה של המועצה, שהחליטה כי מכיוון שאילן התגייס באמצעות ישיבת הר ברכה לצנחנים, יש להכיר בו כחלל של מועצת השומרון. במהלך השבעה הודיעו דגן ויו"ר ישוב הר ברכה, למשפחתו של אילן על ההחלטה שהתקבלה.

השבוע, לאחר שמלאו שלושים ימים לנפילתו, הגיעה משפחת כהן לישראל והוזמנה לשומרון למעמד קבלת אזרחות הכבוד לאילן הי"ד. המשפחה עלתה לאתר ההנצחה, לקיר הזיכרון באנדרטה לזכר נופלי השומרון בברקן, שם ראו את לוח הזיכרון בו נחקק שמו של אילן משה כהן הי"ד לצד 118 חללי השומרון שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה.

הגאון רבי אליעזר מלמד, ראש הישיבה ורב הישוב הר ברכה, העביר שיעור לזכרו של אילן הי"ד ודיבר על מעלתו הגדולה: "שעלה לארץ מארגנטינה מאהבתו לתורה, לעם והארץ, ומסר את נפשו כלוחם על הגנת ישראל ומת כקדוש. כמו שאמרו חז"ל 'הרוגי מלכות אין ברייה יכולה לעמוד במחיצתם'".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון, אמר למשפחה בטקס: "אתם גידלתם גיבור שעומד בשורה אחת עם אברהם אבינו, יהושע בן נון ואליהו הנביא. הם קיבלו אותו כשהוא הגיע למעלה, כי הוא שווה להם, וגם מסלול החיים שלו הוא מסלול שלא ייאמן. זה בזכות החינוך שלכם. בחינוך שנתתם לו הוא הלך כמו אברהם שהלך מארצו ומולדתו 'אל הארץ אשר אראך', ובדיוק כמו אברהם, הגיע להר ברכה, הישוב הכי קרוב לשכם בדיוק איפה שאברהם אבינו נכנס לארץ ישראל.

"הבן שלכם מסר את נפשו להגן על עם ישראל בארץ שהוא לא נולד בה. כל עם ישראל כולו וגם אנחנו בתוכו חייבים לכם את החוב הכי גדול והכי נעלה שיכול להיות. אני מבקש לומר לכם בשם כל ההתיישבות בשומרון: אחינו אתם! אתם המשפחה שלנו ואנחנו המשפחה שלכם לתמיד, לכל החיים. הבן הגיבור שלכם יונצח ויהיה חלק מהשרשרת הקדושה של קדושי השומרון כתושב הר ברכה וכתושב השומרון.

"אנחנו אוהבים אתכם מאוד. אנחנו מעריצים אתכם ומעריצים אותו. שהקדוש ברוך הוא ישלח לכם רק אור ושמחה וטוב. ותזכו בעזרת השם לנחמה בזכות מעשיו הגדולים של הבן הגיבור שלכם".

את תעודת אזרחות הכבוד העניק ראש הישיבה למשפחתו של אילן. דוד, אביו של אילן אמר בדמעות ובהתרגשות: "המעמד הזה לא פשוט בשבילי. הוא כבד לי. אני רוצה לומר כמה מילים על כמה שהמקום הזה היה כל־כך חשוב לאילן. אחד הדברים שמאוד ריגשו אותי זה החפצים שלו, ובעיקר הכיפה הגדולה שלו. הייתי רוצה להגיע לרמה שהוא היה". אחיו מאיר שייבדל לחיים ארוכים סיפר כמה התרגש אילן כשחברו במכינה הצבאית אמר שהוא זה שגרם לו לחזור ולהניח תפילין. יקום הק דמו הטהור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *