איפה היתה סטרוק בזמן ישיבת הממשלה?

השרה סטרוק הגיעה לחזק את חוות שדה אפרים לאחר נסיון הפיגוע: "במקום בו מנסים לפגוע בנו – שם דווקא נחזק את ההתיישבות"

הבוקר הגיעה שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק ביחד עם ראש מועצה אזורית בנימין ישראל גנץ לחזק את מתיישבי שדה אפרים לאחר נסיון הפיגוע שבוצע שם בבוקר שבת.

במהלך הסיור שיבחה השרה את הזריזות והיעילות של המתיישבים שחתרו למגע, מנעו את הפיגוע והצילו חיים.

ממרומי חוות שדה אפרים צפו סטרוק וגנץ על עשרות מאחזים פלסטינים בשטחי C שהמתיישבים במקום התריעו על הקמתם בזמן אמת, אבל מנהל האזרחי לא פינה ולא הרס.

את הסיור קיימו בזמן ישיבת הממשלה שסטרוק נעדרה ממנה, יחד עם שאר שרי הציונות הדתית, בעקבות אי קיום ההסכם הקןאליציוני בנוגע לסמכויות על המנהל האזרחי והמתפ"ש.

נזכיר שבבוקר שבת מחבל הגיע עם רכב לשטח המגורים בחוות שדה אפרים שבגוש טלמונים, וניסה לדקור באמצעות סכין אזרח ישראלי שהיה במקום. האזרח הצליח לנטרל את המחבל וירה לעברו למוות. על גופתו של המחבל נמצאה סכין נוספת.

ישראל גנץ ראש מועצת בנימין: "ראשית אני רוצה להודות לשרה אורית סטרוק שמיד ששמעה על הפיגוע הודיעה שהיא מגיעה לכאן ולראות איך לעזור לנו. כדי לתת תשובה ציונית הולמת יש החלטת ממשלה עוד משנות ה80 להקים פה יישוב קבע ואני מצפה מהממשלה הנוכחית לממש את ההחלטה ולהקים פה ישוב באופן מיידי".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק: "אני רוצה להודות לראש המועצה ולמתיישבים האמיצים שמחזיקים את המקום הזה עבור כולנו. ממרומי חוות שדה אפרים ראינו עשרות מאחזים פלסטינים שהמנהל האזרחי לא פינה ולא הרס, אין ספק שזה הזמן לטפל במאחזים האלה בנחישות, ובכלל לחזק את החווה ששומרת עבורנו על שטח עצום של אדמות מדינה".

"במקום בו הוקמה החווה – צריך היה לקום ישוב, כך החליטה ממשלת ישראל בעבר, והישוב הזה אכן צריך לקום. לא צריך לחכות שיהיו לנו הרוגים או פצועים, המחבלים צריכים ללמוד שבמקום שהם מנסים לפגוע בנו שם נחזק את ההתיישבות. זה תג המחיר הכי כואב מבחינתם, שבכל מקום שבו הם ינסו לפגוע – ההתיישבות רק תתחזק ותצמח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *