אלפי חברות ישראליות עלולות להיפגע מנגיף הקורונה

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2019 יבוא הסחורות מסין נאמד ב-6.7 מיליארד דולר

בימים האחרונים הגיעו להתאחדות התעשיינים פניות מחברות תעשייה ישראליות שנפגעות כבר כעת מנגיף הקורונה. מדובר בחברות שמייצרות בישראל ומשתמשות בחומרי גלם המיובאים מסין או מספקים הפועלים במדינות אחרות, אך עושים שימוש בתוצרת סינית בהליך הייצור שלהם. התאחדות התעשיינים פתחה הערב חדר מצב מיוחד לסיוע ליצרנים ישראלים שבימים אלה לא מקבלים משלוחים או תשלומים כתוצאה מהתפשטות הנגיף.
כתוצאה מהפסקת המשלוחים מסין ועל מנת שלא לעצור את הייצור, חברות רבות פונות לספקים במדינות אחרות על מנת להמשיך ולקבל חומרי גלם. יבוא חומרים אלו מספקים במדינות אחרות צפוי לייקר את הייצור ולגרור העלאות מחירים. במידה והמשבר יימשך, עלול להיווצר מחסור במדפים. יודגש כי בניגוד לימי מגפת הסארס, כיום חברות בכל העולם מסתמכות על הכלכלה הסינית ולכן עצירת הפעילות התעשייתית בסין משפיעה על ספקים בכל העולם העובדים עם חברות ישראליות.
מטרת חדר המצב היא לסייע לתעשיינים הישראלים במציאת ספקים שמסוגלים להעביר חומרי גלם לישראל, לסייע בהסדרת הבירוקרטיה כתוצאה מהאירועים ולתת מענה לשלל בעיות המתעוררות בקרב החברות כתוצאה משיתוק המשק הסיני.
על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2019 יבוא הסחורות מסין נאמד ב-6.7 מיליארד דולר. בראש חדר המצב עומד אלעד נצר, מנהל המחלקה לכלכלת עסקים בהתאחדות התעשיינים, אשר נמצא בקשר רציף מול משרדי הממשלה השונים על מנת לעדכן על כל התפתחות חדשה מצב.
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "נגיף הקורונה המשתק בימים אלה את הכלכלה הסינית מוכיח כי אסור למדינת ישראל לאבד את העצמאות היצרנית והכלכלית ועלינו לדאוג להקים תשתית תעשייתית עצמאית שתיתן מענה לעצמאות הזו בימים של משבר מדיני, ביטחוני או רפואי. אנחנו מדינה שהתמכרה לייבוא זול ועכשיו ההתמכרות הזו מתחילה להכאיב. במידה ומגמה זו תמשיך, הצרכן הישראלי עלול להיתקל במדפים ריקים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *