"אנחנו בהתפרצות קשה יותר מספטמבר. אין מנוס מסגר מלא"

על מצב התחלואה אמר השר: "אנחנו בהתפרצות מאוד קשה, כנראה במצב קשה יותר ממה שהיינו בתחילת ספטמבר. כמו 2 מכוניות – מכונית החיסונים ומכונית הנגיף. לא יהיה מנוס מצעדים קשים."

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מקיים היום סיור חיסונים בערי הצפון מגדל העמק, נצרת, נוף הגליל, עפולה ובית שאן.

בביקור במרפאת כללית בנצרת אמר השר: "אנחנו רואים עליה בהיענות לחיסונים במגזר הערבי. רואים כאן תור במרפאה. כבר 16 אחוז מהחברה הערבית התחסנו במחוז. מקווים שהמגמה תימשך. כולנו צריכים לתת כתף ולהתחסן, בשלב זה מי שמעל גיל 60 או צוותים רפואיים. אנשי הצוות כאן נותנים דוגמה אישית וכולם התחסנו.

שואלים אותי מכל העולם איך ישראל עושה את זה. הסיבות הן שנערכנו בזמן , חתמנו בזמן עם החברות המובילות, ושכנענו אותן שאם יתנו לנו את החיסון, קופות החולים יידעו לתת את החיסון בזמן קצר ביותר, וזה בדיוק מה שקורה. יותר מיליון אנשים התחסנו.קשה להאמין אבל אנחנו עשרה אחוז מכלל המחוסנים בעולם.

על מצב התחלואה אמר השר: "אנחנו בהתפרצות מאוד קשה, כנראה במצב קשה יותר ממה שהיינו בתחילת ספטמבר. כמו 2 מכוניות – מכונית החיסונים ומכונית הנגיף. לא יהיה מנוס מצעדים קשים.
נבוא עם דרישה לסגר מלא לפרק זמן של שבועיים. צריך לתת לתחלואה הזאת מכה אחת חזקה וביחד לצאת לדרך חדשה.

תוך פרק זמן של חודשיים-שלושה נוכל לחסן את כל האוכלוסיה שיכולה. אני מעריך שעד סוף מרץ, תחילת אפריל רוב מי שירצה להתחסן יוכל להתחסן ואז נוכל להגיע לפתיחה רחבה במשק ובתרבות. נחיה בשגרה כמו שאנחנו כל כל מתגעגעים".

השר הבהיר כי כל מתחסן יקבל שתי מנות:

"במדינת ישראל לא תהיה מדיניות של חיסון אחד. אנחנו מחסנים אוכלוסיה בסיכון. החיסון המלא מגיע אחרי 2 מנות. לא נעשה חצי עבודה. העמדה החד משמעית של מערכת הבריאות היא שתי זריקות. כל מי שקיבל תור לזריקה השניה יבוא ויקבל אותה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *