"אנחנו לא עוצרים!" הבהיר גלנט ללוחמים בביקורו בצפון רצועת עזה

שר הביטחון וסגן הרמטכ"ל נכנסו לרצועת עזה וקיימו הערכת מצב עם לוחמי אוגדת 99 בפיקודו של תא"ל ברק חירם

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בצפון רצועת עזה יחד עם סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם. השניים קיימו הערכת מצב עם לוחמי אוגדת 99 בראשות מפקד האוגדה תא"ל ברק חירם שספג ביקורת תקשורתית קשה מעיתונאי השמאל, בעקבות פרשת בני הערובה בבארי במהלך טבח שמחת תורה.

גלנט אמר ללוחמים בעת ביקורו כי הוא מעריך מאוד את פעילותם. "אני מעריך מאוד את מה שאתם עושים, את זה שאתם מסוגלים לפעול שלושה חודשים כשהנשים והילדים שלכם בבית ואתם ממשיכים בלחימה. אין משימה יותר ראויה מהמשימה שאנחנו עושים עכשיו. ישראל הותקפה בצורה ברוטלית, אכזרית, מתוך כוונה להרתיע אותנו לחיות כאן. לפני שלושה חודשים זה היה כרוך ברצח של ילדים ותינוקות ואונס של נשים, דבר שאף מדינה לא יכולה להרשות, בוודאי לא מדינת ישראל". עוד אמר גלנט: הדבר הכי חשוב הוא להכריע את המערכה משום שאם אתה לא מסיים בהכרעה ברורה אירוע כזה בו יש כ–1,500 חללים וחטופים, אתה כבר לא יכול לחיות במזרח התיכון. משום שמחר יבוא מישהו אחר. ולכן אנחנו נחושים להשיג את המטרה.

בהזדמנות הזאת התייחס גלנט למתרחש בדרום הרצועה ואמר: "בדרום הרצועה המציאות שונה, במרחב של חאן יונס וסביבתה אנחנו מקיימים מאמץ חוצה שלבים, אין לו קשר לתהליך והוא ממוקד במה שנמצא מעל המנהרות בהן מסתתרים בכירי החמאס בעומקים גדולים. ולכן אנחנו כבר מגיעים אליהם בכל הדרכים וזה קורה כבר עכשיו. אנחנו מבודדים את מרחב חאן יונס והמאמץ יימשך. דרך הפעולה תשתנה כפונקציה של מה שהשגנו ושל הערכת המצב. אנחנו לא מוותרים, זה לא שאנחנו עוצרים עכשיו פעילות, כי יש פה תחושה לא נכונה שאני שומע אותה מהרבה מקומות".

גלנט הוסיף וחידד את הדברים: "התוצאות יהיו ברורות. אנחנו מסיימים את המערכה הזאת כשחמאס לא מתפקד כגוף שלטוני, ובוודאי לא כמסגרת צבאית שמוציאה כוחות. זה ייקח את הזמן שלו. במקביל, לצערי, ישנם עוד איומים, שהראשון והבולט שבהם זה מה שקורה בצפון. אנחנו כל הזמן עם עין במשקפת ואצבע על ההדק לגבי מה שקורה בצפון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *