אסון מירון • האדמו"ר הרב פינטו: האש יצאה בגלל חוסר באמונה ובתמימות

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, ראש אבות בתי הדין במרוקו, התייחס בשיעור שמסר אמש (שלישי) בפריז, לטרגדיה הקשה שאירעה בל"ג בעומר במירון שבה נהרגו 45 מתפללים

האסון הקשה במירון: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, ראש אבות בתי הדין במרוקו, התייחס בשיעור שמסר אמש (שלישי) בפריז, לטרגדיה הקשה שאירעה בל"ג בעומר במירון שבה נהרגו 45 מתפללים, לדברי הרב פינטו קיימת "התבוללות יהודית" – שבעקבותיה האמונה התמימה נפגמת. לדברי הרב פינטו, האסון אירע בגלל חוסר באמונה ובתמימות ובזה צריך להתחזק.

בראשית דבריו אמר הרב פינטו: "מה המיוחד שצריך בדור הזה לעשות תשובה יותר מכל דור? התמימות. ללכת לקבר של צדיק. להיות תמים. צריך להוציא מהראש את ההתבוללות הפנימית שיש בעם ישראל. פעם היהודים היו מתבוללים מגויים, היום היהודים מתבוללים מיהודים, זה מנסה להיות כמו זה וזה מנסה לחקות את זה".

הרב פינטו התייחס למגזר החרדי עצמו ואמר שגם בו קיימת התבוללות: "בעוונות הרבים, גם בתוך המחנה הקדוש של עם ישראל, יש לא רק התבוללות של גויים אלא התבוללות של יהודים, מתחילים לפגום את האמונה ולשבור אותה, מנסים לחדור לכל התמימות היהודית ולעשות אותנו ככל העמים".

ראש אבות בתי הדין במרוקו הוסיף ואמר: "אף פעם עם ישראל לא רצה להיות ככל העמים. עם ישראל העדיף להיות פרימיטיבי ולא להיות ככל העמים. מתי שפרעה הציע ליעקב אבינו 'בוא תגור לידי, ליד הארמון', יעקב ענה לו 'לא. אני רוצה לגור בארץ גושן בגטו היהודי".

"כל אלה שהלכו בדרכים של החכמות – קרסו החריבו את משפחתם ואת ביתם, לא רק להיום אלא לטווח של שנים ודורות".

האדמו"ר הוסיף בדבריו: "עם ישראל נמצא בזמן מאוד רגיש. ואחד הדברים הרגישים של עם ישראל – זה התמימות והאמונה הזכה והברה. ויאמינו בה' ובמשה עבדו, אמונה תמימה בקדוש ברוך הוא".

על האסון במירון אמר הרב פינטו: "האש שיצאה לעולם זה בגלל חוסר האמונה וחוסר התמימות. האדם תמיד מנסה לתרץ ולהסביר: אולי זה לא אמיתי, אולי זה לא נכון, אולי העולם התקדם יותר מידי וזה לא קשור היום, מה הקדוש ברוך הוא עשה? הוא לקח את הצדיקים שנפחו את נשמתם מתוך אמונה תמימה ברבי שמעון בר יוחאי, בקדושה ובטהרה מתוך 'ויאמינו בה' ובמשה עבדו, באמונה שלימה בצדיק, ברבי שמעון בר יוחאי ובקדוש ברוך הוא".

"וצריך לדעת שאותם צדיקים מתו על קידוש ה', זו ההגדרה שלהם", הוסיף הרב פינטו על הקדושים שנהרגו במהלך הילולת הרשב"י זי"ע במירון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *