באור יהודה החליטו: חוזרים לתפילות במרחב הפתוח

על רקע העלייה ברמת התחלואה באור יהודה בימים האחרונים, החליטו יחד ראש העיר, ליאת שוחט, ורב העיר, הרב ציון כהן, להגביל את התפילות בבתי הכנסת ולקיים אותן אך ורק במרחב הפתוח. ההחלטה התקבלה מתוך חשש שקיום תפילות במבני בתי הכנסת עלולים להגדיל עוד יותר את כמות הנדבקים

על רקע העלייה ברמת התחלואה באור יהודה בימים האחרונים, החליטו יחד ראש העיר, ליאת שוחט, ורב העיר, הרב ציון כהן, להגביל את התפילות בבתי הכנסת ולקיים אותן אך ורק במרחב הפתוח. ההחלטה התקבלה מתוך חשש שקיום תפילות במבני בתי הכנסת עלולים להגדיל עוד יותר את כמות הנדבקים.

"כולנו זוכרים היטב שאחד ממוקדי ההדבקה המשמעותיים ביותר בגל הראשון היה בבתי הכנסת, ואף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור למקום הזה", מציינת ראש העיר, ליאת שוחט. "יש לנו מטרה אחת לנגד עינינו והיא לגרום לצמצום התחלואה ברחבי העיר, כל זאת באמצעות פעולות נוספות שאנחנו מבצעים במקביל ועוד נמשיך לבצע. בריאות התושבים היא מעל הכול וגבאי בתי הכנסת קיבלו את ההנחיה הזו בהבנה".

רב העיר, הרב ציון כהן, מוסיף: "אני קורא לאחי ורעי גבאי בתי הכנסת להישמע להנחיות החדשות בעקבות מקרי ההדבקה האחרונים. חובה על כל אחד מאיתנו לעמוד על המשמר למטרת מיגור הנגיף, ומעתה לקיים את התפילות בימי חול ושבת רק במרחבים פתוחים מחוץ לבתי הכנסת בהתאם להנחיות הלכה ולמעשה. ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת כי היא חיינו, התורה הקדושה מצווה אותנו על החיוב של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', לא עת לחשות, חלילה מלהקל ראש בדברים הנשאים ועומדים ברומו של עולם הדוחה כל מצוות שבתורה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. החום בחוץ יותר מסוכן

    התפילה בחוץ בשמש הקופחת במשך זמן ממושך זה סכנה ודאית! חבל מאוד שסוגרים רק את בתי הכנסת בעיר- המתנהלים לפי כל ההנחיות וסכנת ההידבקות בהם מעטה מאוד, בזמן שכל החנויות, המסעדות, אולמות האירועים ומקומות הבילוי פתוחים.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב