בארה"ב מעריכים: עד יום שלישי צפויה מלחמה

כוחות הביטחון בקייב טוענים כי במהלך היום נהרגו שני חיילים אוקראינים בדונבאס ונפצעו עוד ארבעה, כך לפי סוכנות הידיעות הרוסית רי"א. בתוך כך, בכירי הצבא האוקראיני נתקלו מוקדם יותר בהפגזות במהלך סיור בקו החזית ונמלטו למקלטים סמוכים

גורמים רשמיים בארצות הברית צופים מתקפה רוסית על אוקראינה בימים הקרובים – כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. עוד הוסיפו בעיתון כי המתקפה עשויה לכלול שילוב של מטוסי קרב, טנקים, טילים בליסטיים ומתקפות סייבר. בארה"ב מעריכים כי ביום שלישי תפתח המלחמהוזאת משום שביום שלישי חל יום השנה לכיבוש קרים ופוטין ירצה לנצל את התאריך כדי להעצים את כוחו. כמונכן ביום שני מסתיימת אולימפיאדת החורף הסינית שלה רוחש פוטין כבוד רב.

המודיעין הצבאי של אוקראינה צייץ בטוויטר שיש לו מידע על כך שמוקשים הוטמנו על ידי כוחות רוסים בכמה מקומות בדונצק שנשלטת על ידי הבדלים הפרו-רוסים. "הצעדים האלו נועדו לערער את המצב בשטחים הכבושים זמנית של המדינה שלנו וליצור בסיס להאשמת אוקראינה בפעולות טרור", נכתב בהודעה.

2 חיילים בצבא אוקראינה נהרגו היום במהלך היתקלות חמושה עם בדלנים חמושים פרו-רוסים במזח אוקראינה.

בתום הערכת מצב משרד החוץ שב וקורא לאזרחי ישראל שנמצאים באוקראינה לעזוב מייד את המדינה. שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי אמר ב'רשת ב"': השגרירות תהיה פתוחה גם מחר, לא פוסל אפשרות שאחר כך לא יהיה אפשר לפתוח אותה.

במהלך היום שוב היו תקריות רבות בגבולות בין הבדלנים לאוקראינים. שר החוץ של ארה"ב בלינקן: "כל מה שאנחנו רואים, ב-24, 48 השעות האחרונות הוא חלק מתרחיש שכבר פועל של יצירת פרובוקציות שווא, שלאחר מכן רוסיה 'נאלצת' להגיב לפרובוקציות האלה ואז בסופו של דבר לבצע תוקפנות חדשה נגד אוקראינה".

ברשת CNN ציינו שוויטלי קליצ'קו, ראש עיריית קייב, התחנן ליותר נשק הגנתי משרת החוץ הגרמנית אנאלנה ברבוק וממזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.

הנשיא ביידן אמר אמש כי: "ארצות הברית ובנות בריתה יתמכו באוקראינה, ונדאג שרוסיה תישא באחריות ותשלם את המחיר – המערב מאוחד בעניין הזה". ביידן נשאל: "האם אתה חושב שפוטין החליט לפלוש?" ומשיב – "נכון לרגע זה, יש לנו כל הסיבות להאמין שהוא החליט לפלוש" .

הקרמלין הודיע כי "שיגרנו בהצלחה טיל על-קולי בעל יכולת נשיאה של ראשי נפץ גרעיניים במהלך תרגיל צבאי."

בריטניה העבירה את שגרירותה באוקראינה מקייב למשרד זמני מלבוב. במקביל, קראו במדינה לאזרחיה לעזוב את אוקראינה כעת – כשטיסות מסחריות עדיין זמינות. "כל פעולה צבאית רוסית באוקראינה תשפיע קשות על יכולתה של ממשלת בריטניה לספק סיוע קונסולרי במדינה", מסרו במשרד החוץ הבריטי

דובר הפרלמנט הרוסי והשגריר בוושינגטון האשימו היום שניהם את ממשלת אוקראינה ב"רצח עם" בעקבות דיווחים על סכסוך בחלק המזרחי של המדינה, שם הורו בדלנים שנתמכים על ידי מוסקבה על פינוי אזרחים.

בארצות הברית אומרים כי "אם רוסיה מכוונת לחברות או לתשתיות שלנו – אנחנו ערוכים להגיב". בבריטניה טוענים שרוסיה מעורבת כמעט בוודאות בהתקפות סייבר על בנקים באוקראינה – כך לפי דיווחים ברויטרס

פקיד בכיר בארצות הברית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שהחלטתו של פוטין לפקח על תרגיל גרעיני היא "הסלמה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *