בגלל הממשלה החדשה: זו האזהרה של בכירי מערכת הביטחון

"הצפי הוא לעלייה בהיקף הפיגועים והסלמה גם באיכות הפיגועים שייצאו משטחי יהודה ושומרון"

בכירי מערכת הביטחון – נציגים של צה"ל ושב"כ – הגיעו לדיון הסגור של ועדת החוץ והביטחון הזמנית בכנסת, ושם הם השמיעו – לחוד וביחד – תחזית פסימית למדי בכל הנוגע להמשך גל הטרור.

בין הדברים ששמעו חברי הכנסת מגורמי הביטחון היתה גם האזהרה הבאה: "הצפי הוא לעלייה בהיקף הפיגועים והסלמה גם באיכות הפיגועים שייצאו משטחי יהודה ושומרון",
ייתכן שקיבלנו לכך סנונית ראשונה בפיגוע המשולב בירושלים בשבוע שעבר, ובשב"כ ובצה"ל מעריכים: גל הטרור במגמת עלייה והחרפה.

הכותרת השנייה שיוצאת מחדר הוועדה הסגור נוגעת ליחס של ישראל אל הרשות הפלסטינית. שמענו באחרונה כל מיני הערכות שהרשות בקריסה או על סף התפרקות, ההערכה ששומעים חברי הכנסת מבכירי מערכת הביטחון די הפוכה, ולפיה – הרשות הפלסטינית מתפקדת, שאין כרגע סכנה ממשית לקריסתה או לכניסה של חמאס למוקדי השלטון שם, ובאותה נשימה – הח"כים שומעים גם אמירה ברורה של גורמי הביטחון שצריך לחזק את הרשות הפלסטינית ככל האפשר.

חברי הכנסת שומעים מסר שמופנה דווקא לממשלה החדשה, ואגב – מי שעומד בראשות הוועדה הזמנית היא מי שמיועד לתפקיד שר הביטחון הבא, יואב גלנט, שגם יצטרך לתווך את המסר הזה בממשלה ובקבינט: לנסות לעשות ככל האפשר כדי לבדל בין הצורך לתת גזרים ולשפר את חיי התושבים הפלסטינים במישור האזרחי והכלכלי – לבין המאבק בטרור. מסר שמגיע כשברור שבממשלה הבא יהיה מי שיאתגר את החשיבה הזאת, לשון המעטה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *