בגלל העדרות רע"מ: האופזיציה ניצחה בכל ההצבעות

יום שחור לקואליציה

‏הקואליציה בקריסה והפקירה את המליאה לאופוזיציה: 8 הפסדים של הקואליציה בזה אחר זה עוברים חוקים אחד אחרי השני בשל העידרות חברי רע"מ שזועמים על הנטיעות.

ח"כ יריב לוין, מסר בתגובה על רצף הניצחונות של האופוזיציה במליאה: "היום הוכח שוב – הממשלה הנוכחית היא ממשלת כאוס. בקורונה, בנגב, וגם בכנסת. אפס ניהול, אפס מנהיגות. ישראל זקוקה לממשלה עם כיוון ברור. לממשלה חזקה".

למרות שלא זכתה לתמיכת הממשלה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק עוסק זעיר, התשפ"ב-2021 של חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן והצעה דומה של ח"כ שלמה קרעי. 42 תמכו ללא מתנגדים כאשר הקואליציה לא השתתפה בהצבעה, וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע לקבוע הוראות לעניין תשלומי מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי וביטוח בריאות לגבי עוסק זעיר, כלומר עוסק שמחזור עסקאותיו אינו עולה על סך 60% מהשכר הממוצע במשק. כמו כן, מוצע לקבוע הוראות לעניין קיום יחסי עבודה בהתקשרות עם עוסק זעיר כאמור.

מוצע להכיר במעמד חוקי של 'עוסק זעיר', במטרה להפחית את הנטל הרגולטורי על עסקים בעלי הכנסות נמוכות. כיום עוסק שהכנסותיו אינן עולות על 60% מן השכר הממוצע במשק נדרש לפתוח תיק במס הכנסה, במע"מ, ובביטוח הלאומי, למרות שבפועל לרוב לא יידרש לשלם מס הכנסה מהכנסותיו או לגבות מע"מ בגין עסקאותיו.

כדי לצמצם את חסמי הפתיחה של עסקים זעירים ולפשט את ההליך מוצע לקבוע מעמד עוסק זעיר של מי שהפדיון השנתי מעיסוקיו כעוסק זעיר אינו עולה על 60% מן השכר הממוצע במשק. עוסק זעיר יהיה פטור מגביית מע"מ עבור עסקאותיו וידווח על הכנסותיו באמצעות מערכת מקוונת שתחסוך את פתיחת התיק."

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס מסר: אין מנצחים ומפסידים, כולנו ביחד כאזרחים ננצח כאשר ניטע תקווה ונתן לתושבי הנגב לחיות ולהתפרנס בכבוד. ההסדרה בנגב היא אינטרס של כולנו, יהודים וערבים, נקדם בהדברות שתביא להסכמות מקובלות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *