בג"ץ דחה את העתירות נגד הסכם הגבול הימי עם לבנון

הרכב השופטים שכלל את הנשיאה חיות והשופטים פוגלמן וסולברג דחה פה אחד את 4 העתירות נגד אשרור ההסכם • בפסק הדין נכתב כי הנימוקים יינתנו בהמשך • הממשלה תתכנס ביום חמישי על מנת לאשרר את ההסכם • כעת, בישראל ובלבנון צפויים להתקדם הלאה – ולקבוע מועד מדויק לחתימה על ההסכם, ככל הנראה בסוף השבוע הקרוב

פה אחד: בג"ץ דחה הבוקר פה אחד את ארבע העתירות נגד אשרור הסכם קו הגבול הימי עם לבנון. הרכב השופטים הבכיר, שכלל בין היתר את הנשיאה אסתר חיות והשופטים עוזי פוגלמן ונעם סולברג, הודיע כי הנימוקים יינתנו בהמשך. הממשלה תתכנס ביום חמישי לאישורו הסופי – החתימה, על פי ההערכות, צפויה בסוף השבוע. "פסיקת בג"ץ תאפשר לנו לקדם את ההסכם החשוב על הגבול הימי עם לבנון בימים הקרובים",הגיב שר הביטחון בני גנץ להחלטה.

מפורום קהלת, אחד מהגופים העותרים, נמסר בתגובה להחלטת השופטים: "בדיון בבג"צ ביום חמישי נותרו סימני שאלה גדולים ביחס לחוקיות ההסכם שלא קיבלו כל מענה מצד נציגי הממשלה. ציפינו כי בית המשפט העליון ידרוש הסברים והבהרות. נמתין לפרסום ההנמקות".
בלבנון דיווחו אמש כי ישראל הודיעה לעמוס הוכשטיין, המתווך האמריקני בהסכם סרטוט הגבול הימי, כי תהיה מוכנה לחתום על ההסכם הרשמי כבר בשבוע הקרוב, כך דווח בעיתון אל-אח'באר. על פי הדיווח, הוכשטיין צפוי לנחות ביום שלישי או רביעי ולמסור תשובה סופית בעניין לממשלה הלבנונית.
עיקרי ההסכם הם: קו הגבול בים בין ישראל ללבנון: קו המצופים יוכר כסטטוס קוו ולא יהיו תביעות לשינוי הקו אלא אם תושג הסכמה עתידית אחרת בין הצדדים. לאחר קו המצופים, הקו הימי יתבסס על קו 23.
ישראל תקבל פיצוי כספי על הכנסות ממאגר צידון בהתאם למו"מ שלה מול חברת טוטאל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *