"בוא נבדוק כמה אתה מתוק". הדרך בה לקחו מהפעוט דגימת די.אנ.איי

יום העובדים הסוציאליים הבינלאומי צוין בכנסת עם הרבה מאוד הערכה לפעילותם ההירואית מאז טבח שמחת תורה

יום העובדים הסוציאלים הבינלאומי צוין אתמול בכנסת במעמד יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה ושר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי (שס). הכנס שנערך ביוזמת סגן יו"ר הכנסת, חה"כ ארז מלול (שס) ומשרד הרווחה, התמקד בתפקידם המרכזי של העובדים הסוציאליים בטיפול באוכלוסייה האזרחית שנפגעה במלחמה.

השר מרגי שיבח את העובדים הסוציאליים ואמר: "נחשפתם במלוא עוצמתכם! הייתם שם בשביל אזרחי ישראל שהרגישו שנשבר האמון, הפחתם בהם תקוה, הענקתם להם עוגן ותמיכה ברגעים הקשים ביותר. התמודדתם עם משימה שאף עו"ס בעולם לא התמודד איתה: ילדים, נשים וזקנים שנחטפו והוחזקו בידי ארגון טרור רצחני. נערכתם מבעוד מועד לחזרתם והבאתם לידי ביטוי את האינטליגנציה הרגשית והפרקטיקה המקצועית שלכם במצבים שלא חלמנו שנאלץ להתמודד איתם. את כל זה עשיתם ברגישות, במקצועיות ובהצלחה גדולה".

גם יו"ר הכנסת, חה"כ אמיר אוחנה (הליכוד) שיבח את העובדים הסוציאליים ואמר: "היכולת שלכם ושל חבריכם לבשר את הבשורות המרות ולהיות אלה שילוו את מקבלי הבשורה בעתיד, נחוצה היום לעם ישראל יותר מתמיד. מי כמוכם מהווה משענת לכל המכאובים והצער של הציבור. לעתים נדמה לכם שידכם קצרה מלהושיע, אך לא כך הדבר. עצם זה שאתם שם. מאפשר למי שצריך לפרוק את שעל ליבו. וגם אם זה אומר שהוא יכעס עליכם ועלינו – עזרתם. אפשרתם לאדם להשיל מעל עצמו מעט מן הכאב והקלתם עליו".

רבים מהנוכחים בכנס שבו והזכירו את תפקידם המרכזי של העו"סים בטיפול בילדים שנותרו יתומים כתוצאה מהטבח, בילדים שחזרו משבי חמאס, במפונים ובמשפחות החטופים ובהיערכות לקליטתם של החטופים בתקווה שישובו במהרה.

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני הדגישה: "עובדים סוציאליים היו נוכחים מן הרגע הראשון בכל המערכות ולא רק במערכת הרווחה: מהצבא ומשרד הביטחון, דרך בתי החולים וקופות החולים, המוסד לביטוח לאומי וכמובן שירותי הרווחה. אנחנו מבקשים מהממשלה ומנציגיה לתת לנו את המשאבים הדרושים לתת כדי שנוכל לתת את המענים המקצועיים הראויים בשנים הקרובות".

מנהלת השירות למען הילד במשרד הרווחה, רקפת עצמון, שמרכזת את הטיפול בילדים שנפגעו בעקבות טבח שמחת תורה, סיפרה על הדרכים היצירתיות בהן פעלו העו"סים על־מנת להקל על סבלה של האוכלוסייה. "לעולם לא אשכח את הפעוט בן השלוש שהגיע בזרועות דודו למרכז המשפחות בלהב 433 על־מנת למסור דגימת די.אן.איי כדי שניתן יהיה לזהות את בני משפחתו שהוגדרו נעדרים", סיפרה עצמון והמשיכה: "עובדת סוציאלית שלנו ראתה את הילד והחליטה שהוא לא ייכנס בשום פנים ואופן לחדר חקירות ולא יעבור הליך רפואי באופן הזה. היא לקחה צעצוע מהרכב שלה, שיחקה איתו בחצר עד שנוצר אמון ביניהם, נתנה לו סוכרייה על מקל וכאשר סיים אמרה לו: 'בוא נבדוק עכשיו כמה אתה מתוק', כדי שישתף פעולה ויאפשר לה לקחת דגימה מבלי לגרום לו סבל או חשש".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *