ביישובים ערביים נסגרו פחות סניפי בנקים מאשר בישובים היהודיים. למה בעצם?

סקר מרתק על החברה הערבית בישראל וחשבון הבנק שלה חושף: כ־18% מהערבים מדווחים על קושי להתנהל מול הבנק בעברית

סקר עומק חדש שערך בנק ישראל בחברה הערבית חושף את הנתונים הבאים: כ־43% מהערבים בישראל מגדירים את עצמם כאחראי היחיד במשק הבית על החלטות פיננסיות יומיומיות; לכ־90% יש חשבון עו"ש ולכ־69% יש כרטיס אשראי; כ־60% משתמשים בהוראות קבע להוצאות קבועות; כ־43% משתמשים באפליקציה כדי לעקוב אחר ההוצאות; כ־62% מהנסקרים לא דיווח על בעיית נגישות לסניפים בעוד שכ־23% הצביעו על נגישות נמוכה לסניפי בנקים באזור מגוריהם.

צריך לזכור שבשונה מהיישובים היהודיים, ביישובים הערביים לא חל צמצום משמעותי במספר הסניפים בשנים האחרונות. אם כי אפשר לומר שמלכתחילה היה מספרם נמוך יותר ביחס לאוכלוסייה. כ־70% מהנסקרים דיווחו על נגישות גבוהה להשגת מידע דיגיטלי מהבנק, לעומת כ־19% שמדווחים על קושי בהשגת מידע דיגיטלי של הבנק. כ־18% מדווחים על קושי בהתנהלות הפיננסית עקב העברת המידע בעברית בחלק מפעולות הבנקאות, בעוד שכ־70% לא מדווחים על קושי כזה. בבנק ישראל מציינים שבשנים האחרונות תורגמו חלק מאתרי הבנקים לערבית והוקמו מוקדים טלפוניים בערבית.

כשליש הנשאלים דיווחו שבשנה האחרונה היו בסיטואציה בה ההכנסות לא כיסו את ההוצאות, וכ־40% דיווחו כי נכנסו למינוס בחשבון העו"ש ליותר מיומיים–שלושה. כ־89% מאלה שלא הצליחו לעמוד בהוצאות, דיווחו כי נעזרו בהלוואה בניסיון לכסות את המינוס או שנכנסו למינוס או שלא עמדו בתשלומים.

עוד עלה מהסקר כי שלושת הנושאים העיקריים בהם חסר לערביי ישראל ידע פיננסי הם: מוצרי ביטוח, דרכי חיסכון והתנהלות מול הבנק המסחרי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *