במערכת הפוליטית מעריכים: כך יישאר גלנט שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט עשוי להישאר בתפקידו, למרות הבטחת ראש הממשלה לפטרו • דיווח: יו"ר ש"ס אריה דרעי מתווך התנצלות פומבית של גלנט בתמורה לגניזת האיום של נתניהו

שר הביטחון יואב גלנט עשוי להישאר בתפקידו, וזאת למרות הבטחת ראש הממשלה בנימין נתיהו ביום ראשון כי יפטר את גלנט מתפקידו לאחר שקיים מסיבת עיתונאים במהלכה הביע תמיכה בסרבנות מצה"ל בשל ההתנגדות לרפורמה המשפטית שקידמה הקואליציה בה הוא חבר.

למרות שראש הממשלה נתניהו הבטיח לפטר את השר הסורר, בפועל לא נשלח עד לרגע זה שום מכתב התפטרות ומרגע לרגע מתחזקת ההערכה כי מדובר בעוד הבטחה שאין בכוונת נתניהו לממש.

הבוקר מדווח הכתב הפוליטי של 'ישראל היום', יהודה שלזינגר, כי פגישה משמעותית התרחשה בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הביטחון יואב גלנט, שבה הועלו כמה אפשרויות שבהן יישאר האחרון בתפקידו.

על פי הדיווח, גלנט צפוי להתנצל פומבית על עיתוי הצהרתו ואף עשוי להישאר בתפקיד שר הביטחון.

אמש דיווח שלזינגר כי המועמד המוביל להחליף את שר הביטחון יואב גלנט, ראש השב"כ לשעבר וחבר הכנסת בהווה אבי דיכטר, שיגר לראש הממשלה נתניהו מסרים לפיהם הוא יסרב לקבל הצעה למנות אותו לתפקיד שר הביטחון. על פי הדיווח, בסביבתו של דיכטר טוענים שהוא מתקשה מצפונית להחליף את גלנט כמעיין "אחוות גנרלים".

החלטתו של דיכטר מושפעת על פי הערכות מסיבה נוספת, והיא ההערכה כי השר הבא לא ימונה באופן קבוע אלא רק כממלא מקום זמני, וזאת מאחר ונתניהו חושש מעצמאותם של המועמדים המובילים ובכלל זה אבי דיכטר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *