בן גביר לשופט אהרון ברק: "טול קורה מבין עיניך"

השופט אהרון ברק התבטא אתמול נד הרפורמה של יריב לוין ואמר כי "אין רעה גדולה מזאת". בן גביר תקף את הדברים

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר התייחס לראיונות לתקשורת של השופט אהרון ברק והצהיר כי "אני אלחם על בית משפט עצמאי".

"אני קורא את פסקי הדין שלו, כמה שצריך לתת ביקורת על כולם וששופטים צריכים לקבל ביקורת בענווה", אמר בן גביר בכנס של אתר 'כיפה' בנושא "האומץ לדבר על זה" – מתמודדי נפש במגזר הדתי. לדבריו, "אבל כנראה שאהרון ברק השופט שונה מאהרון ברק האזרח, שהיום מדבר בשטף קצף בצורה מאוד לא נעימה, בצורה גסה. אבל צריך לומר את האמת, אהרון ברק כשופט עשה נזק, נזק".

עוד אמר בן גביר: "היו לו גם פסקי דין יפים, המלצות לפעמים טובות, אני זוכר לו את זה שהוא המליץ לי ללמוד משפטים. הוא אמר לי לך תהיה עורך דין, אבל אני גם זוכר לו דברים אחרים, מהפכה משפטית, שנעשתה בחטף בלי שלום צידוק בלי שום לגיטימציה, באפס דיון ציבורי".

"ולכן אני אומר לו, לאט לאט עם הביקורת שלך, טול קורה מבין עיניך, אתם אלה שהבאתם את זה על עצמכם, שגרמתם לכך, שהמערכת הפוליטית היום מגיבה תגובת נגד".

על הרפורמות של יריב לוין במערכת המשפט אר בן גביר: "היוזמות המשפטיות של חברי יריב לוין, הם יוזמות שבסופו של דבר מחזקות את הרכיב הדמוקרטי של מדינת ישראל. חלילה וחס, אני לא מבין איך הגעת לזה שמכאן ייפגעו אוכלוסיות חלשות, מי שישמח זה כולנו כי זה דמוקרטיה, ובדמוקרטיה יש מקום של כבוד לשופטים, אני רוצה בית משפט עצמאי, אני אלחם על בית משפט עצמאי, אבל אני גם לא רוצה בית משפט שיהפוך למחוקק".

לסיום אמר: "בסופו של דבר המחוקק הוא זה שצריך לקבוע, ודווקא המחוקק בזה אני יסתור אותך, ובזה אני אסתור אותך כי אני ממש חייב לרוץ לישיבת ממשלה, דווקא המחוקק מאוד מאוד קשוב לרחשי הציבור, הרבה יותר משופטים שלא תמיד שומעים את רחשי הציבור".

יצויין כי בראיון לכאן חדשות אמר נשיא בית המשפט העליון והשופט בדימוס אהרן ברק כי "השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שנעשו במשך השנים וחיבר אותן ביחד לאיזושהי שרשרת שהיא חונקת את הדמוקרטיה הישראלית".

עוד אמר ברק כי "אין רעה גדולה מזאת כמהפכה חוקתית, הדבר המקביל ביותר זו מהפכה של טנקים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *