בפועלים סבורים שהממשלה תיאלץ להתמודד עם גירעון גבוה מהמתוכנן

בסקירתם השבועית מציינים כלכלני הבנק את העובדה שהשווקים מיישרים קו עם התחזיות של הבנקים המרכזיים

כלכלני הפועלים בסקירתם השבועית מעריכים שקיים סיכוי גבוה לחריגה גדולה יותר מהגירעון המתוכנן. מה שיאלץ את הממשלה למצוא מקורות הכנסה נוספים. אם באמצעות גיוס הון יקר יותר ואם באמצעות השתת מיסים נוספים או קיצוצים משמעותיים. הם מציינים גם את השיפור שחל בשוק העבודה בחודש הקודם (דצמבר). בו נרשמה ירידה של כ־109 אלף איש במספר הנעדרים זמנית מהעבודה בשל סיבות כלכליות. אך מזכירים שעל־אף הירידה, מספרם של נעדרי העבודה עדיין גבוה והוא עומד נכון לסוף דצמבר על 132 אלף איש לא כולל משרתי מילואים.

לדבריהם, תחזית האינפלציה שלהם לשנה הקרובה נותרה בשיעור 2.8% עם מה שנקרא אופק שלילי. כלומר, שהסיכונים הם כלפי מעלה. על־אף החלטת הממשלה להעלות את המע"מ רק בשנה הבאה, כותבים כלכלני הפועלים כי הם "לא שוללים מצב בו הממשלה תיאלץ להעלות את המע"מ עוד השנה, זאת במידה והגירעון יהיה גבוה באופן ניכר מהתכנון".

עוד מעריכים כלכלני הפועלים כי בנק ישראל לא יוריד את הריבית בזמן הקרוב. "לאור תחזית הגירעון ומגמת הפיחות בשער השקל, בנק ישראל יעדיף להמתין עם הפחתה נוספת וזו לא צפויה להיות לפני שהפד האמריקני יתחיל להפחית ריבית". עוד מסבים כלכלני הפועלים את תשומת הלב לתשואות האג"ח שכבר מיישרות קו עם תחזית הריבית של בנק ישראל. "תהליך דומה ראינו גם בארצות הברית ובאירופה, אם כי בנסיבות אחרות", כותבים כלכלני הפועלים ומדגישים את יישור הקו של השווקים עם הבנקים המרכזיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *