גידול של כ־7% במספר הבוחרים בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות

זאת על־אף שב־12 רשויות שפונו מתושביהן בשל המלחמה, כלל לא ייערכו בחירות. ההצבעה בשטחי הלחימה תחל כבר ביום שלישי הקרוב

כ־7.2 מיליון בעלי זכות בחירה ב־241 רשויות מקומיות ומועצות אזוריות יצביעו בכ־12 אלף קלפיות על צביון החיים שלהם בחמש השנים הקרובות. זהו גידול של כשבעה אחוזים במספר המצביעים מהבחירות הקודמות. נזכיר כי גידול זה מתרחש על־אף שבבחירות הללו לא ישתתפו תושביהן של שנים רשויות שפונו מבתיהם בצו ממשלה בשל מצב המלחמה.

מאות קלפיות צבאיות הוצבו בשטחי הלחימה וההצבעה החלקן תחל כבר ביום שלישי י"א אדר א', שבוע לפני יום הבחירות שיתקיים ביום שלישי ח"י אדר א'.

ההערכה היא כי בשל מספר גבוה מאוד של מעטפות כפולות (כ־400 אלף) של מצביעים שלא יכולים להצביע בקלפי "שלהם", ברובם חיילים במילואים ובסדיר שמרותקים לאזור פעילותם, עשוי פרסום התוצאות המלאות להתעכב עד לסוף השבוע של הבחירות. כלומר, עד יום שישי כ"א אדר א'.

יום שלישי ח"י אדר א', יום הבחירות, יהיה יום שבתון בכל המשק למעט ענפים מסוימים כמו תחבורה ומסחר, כפי שהוגדר בצו עליו חתם שר הפנים משה ארבל שאמר השבוע: "נקטנו בכל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח את טוהר הבחירות ודאגנו להנגיש את כל המידע בשקיפות מלאה בפורטל הבחירות. חשוב שהבוחרים ינצלו את יום השבתון כדי להצביע ולהשפיע".

לנוכח החשש מפני ירי טילים מצפון ומדרום, אמר מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ: "נערכנו לקדם מגוון רחב של תרחישים ואת יום הבחירות ננהל ממרכז שליטה משותף בו יישבו לצד אנשי משרד הפנים גם ראשי פיקוד העורף, המשטרה, הצבא ומערך הסייבר הלאומי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *