גפני ודרעי זועמים: שוחד הבחירות במיליונים של הממשלה למען הרפורמים

ח"כ אורי מקלב הגיב לדיווח של תאגיד 'כאן' על העברת מיליוני השקלים לרפורמים: "אזרחי ישראל מתקשים להתקיים כלכלית בגלל ההסכמים ההזויים שנחתמו עם עבאס והרפורמים התנועה העשירה שטובעת בכספים דורשת לקבל עוד תקציבים כאשר זה נלקח מהאזרחים שנאלצים לשלם יותר על הלחם והחלב שלהם".

יו״ר ש״ס אריה דרעי, התייחס לפרסומים כי משרד התפוצות ישקיע עשרות מיליוני שקלים בארגונים רפורמים ואמר כי "ממשלת לפיד-ליברמן, מחלקת אתנן של עשרות מיליוני שקלים לרפורמים שאינם מכירים בקדושת הכותל וגורמים לחורבן היהדות, אבל כשיש מאות אלפי משפחות בישראל, במשמרת שלהם, שבקושי גומרים את החודש. פתאום, אין כסף. ממשלת זדון!".

הכל החל כשהעיתונאית יערה שפירא חשפה ב'כאן חדשות' שמשרד התפוצות הקים ביום חמישי האחרון "מנהלת להתחדשות יהודית", שתכלול מספר ארגונים רפורמיים וקונסרבטיביים – בעלות של 60 מיליון שקלים. במפלגות החרדיות מתחו ביקורת חריפה על המהלך, שמגיע כחלק מההסכמים הקואליציונים עם מפלגת העבודה, ובעיצומה של תקופת בחירות.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בתגובה להעברת מיליוני שקלים לרפורמים: "הדבר הכי שנוי במחלוקת זה הנושא של הרפורמים שתוקעים סכין בגב היהדות, ומשרד התפוצות מבקש להעביר להם תקציב בערב בחירות, שברור לחלוטין שאסור לעשות זאת וצריך למנוע את העברת הכסף הזה. אלו שתומכים בהם – לא מפריע להם לא הנוהל, לא הסדר, לא התקופה, ועושים זאת במחטף שנוי במחלוקת."

ח״כ יעקב אשר על כוונת משרד התפוצות לתקצב בעשרות מיליונים את הרפורמים: ״עם כניסת רפורמת התח״צ של השרה מיכאלי לתוקף, בעושק מכוון של השכבות החלשות – מפלגת העבודה מצאה 60 מיליון שקל מיותרים לחלק לעמותות העשירות של הרפורמים. הדהירה להרס הזהות היהודית העבירה את השמאל הסוציאליסט על דעתו״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *