האו"ם יקים צוות בדיקה בעקבות מידע על מעורבות אונר"א בטבח שמחת תורה

הולך ומתהדק החבל על ארגון הפליטים הייחודי לערביי 48 שנועד לסייע בחיסול ישראל וחלק מעובדיו הם מחבלים שהשתתפו בטבח

ישראל מתעשתת? מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שאינו ידוע כאוהב ישראל גדול, הודיע כי יקים צוות בדיקה לאונר"א לנוכח טענות ישראל לפיהן השתתפו עובדי הארגון בטבח. נזכיר כי גוטרש היה בעבר הנציב העליון של סוכנות האו"ם לפליטים. אונר"א היא סוכנות הפליטים הייחודית לערביי 48 שפליטותם עוברת בתורשה גם אחרי דורות בהם השתקעו במקומות אחרים, בניגוד מוחלט למדיניות הפליטים המוצהרת של האו"ם.

מוקדם יותר השבוע הודיע בנק לאומי לאונר"א כי חסם את החשבון שלה, לאחר שזוהתה בו פעילות חריגה שמעלה את החשד שנעשה בכספים שימוש לטרור. במקביל פורסם כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה לראש הממשלה ולשר הביטחון וביקש לחקור טענות לפיהן בחרו גורמים צבאיים להסתיר מהממשלה מידע על מעורבות אונר"א בטבח שמחת תורה. זאת לאחר שבניו־יורק טיימס התפרסם בסוף השבוע הקודם תחקיר לפיו מעורבות זו הגיעה לידיעת הממשל בארצות הברית "בטעות" דרך מנכ"ל אונר"א שגם הוא קיבל את המידע בטעות מגורם במשרד החוץ שגם הוא קיבל זאת במקרה מגורם באמ"ן.

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעו מספר מדינות ובהן יפן וארצות הברית כי יפסיקו את המימון לאונר"א בעקבות המעורבות של עובדיו בטרור. ישראל הרשמית עדיין לא הצהירה בבירור כי תחדל לחלוטין לשתף פעולה עם הארגון הזה שמראשיתו נועד להנציח את בעיית "פליטי 48" שנותרו פליטים למרות שחלפו יותר משבעים שנה מאז ברחו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *