הבורסה משיקה מדדים חדשים בבלעדיות עם קסם קרנות מבית הפניקס

היקף הנכסים שעוקב אחר מדדי הבורסה הישראלית עומד כיום על כ־85 מיליארד שקל ובכוונת הבורסה להגדיל אותו עוד ועוד באמצעות הגדלת מגוון המוצרים בסקטור זה

הבורסה לניירות ערך הודיעה היום (שני) על שיתוף פעולה עם חברת קסם קרנות מבית הפניקס בית השקעות, במסגרתו תשיק הבורסה עבור קסם מספר מדדים חדשים בבלעדיות.

קסם היא מהחברות המובילות את תחום המדדים בישראל, והשקת המדדים בבלעדיות נועדה להקמת קרנות נאמנות שיעקבו אחר המדדים החדשים של הבורסה.

בבורסה אומרים כי הם ממשיכים לפתח השקת מדדים חדשים בבלעדיות, לשם הקמת קרנות מחקות וקרנות סל, ובכך פועלים להגברת התחרות. בנוסף, המהלך יביא לפיתוח ושכלול תחום עריכת המדדים והתאמתו למקובל בעולם, על פי הסטנדרטים המתקדמים והחדשניים ביותר.

המדדים שהושקו במסגרת שיתוף הפעולה עם קסם, הם מדדי מניות ומדדי אג"ח שיעניקו למשקיעים מדדים איכותיים, בעלי ערך וברמה הגבוהה ביותר. נזכיר שקסם קרנות מבית הפניקס פועלת למעלה מעשרים שנים בתחום המדדים והיא חלוצה ומובילה בתחום הפאסיבי בבורסה של תל אביב.

נכון לעכשיו מנהלת קסם למעלה מ־95 מיליארד שקלים עם למעלה מ־430 קרנות במגוון גדול שכולל גם קרנות מחקות וקרנות סל על מגוון מדדים. המדדים הבלעדיים החדשים שיושקו, יאפשרו לקסם להציע מגוון נוסף של מוצרים פאסיביים שעוקבים אחר מדדים ישראלים בכלל ומדדי הבורסה בפרט.

היקף הנכסים שעוקב אחר מדדי הבורסה הישראלית עומד כיום על כ־85 מיליארד שקל בעוד ששוק המדדים בישראל מנהל כ־220 מיליארד. פיתוח עולם המדדים והגדלת הפעילות בשוק ההון המקומי דרך הבורסה בת"א נועדו לחיזוק הכלכלה הישראלית, במיוחד בתקופה הזאת.

אבנר חדד, מנכ"ל הפניקס בית השקעות ומנכ"ל משותף בקסם אמר: "אני מברך על שיתוף הפעולה החשוב שלנו עם הבורסה בתל אביב. אין ספק שמדובר במהלך משמעותי מאוד שמהווה חלק בלתי נפרד מקידום השוק וההשקעות בישראל והרחבת סל המוצרים לטובת כלל המשקיעים".

יניב פגוט, סמנכ"ל מחלקת מסחר ומדדים בבורסה אמר: "השילוב של יצירת מדדים בבלעדיות הוא חלק מהאסטרטגיה של הבורסה לפתח את שוק המדדים בישראל ובכך לאפשר לציבור הרחב מגוון איכותי יותר של מוצרי השקעה פאסיביים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *