הבורסה תשיק שלושה מדדים חדשים בבלעדיות לחברת הראל קרנות נאמנות

המדדים החדשים יהיו כולם מדדי אג"ח וישקפו את הנעשה בתחום אגרות החוב השקליות, הצמודות, הממשלתיות ושל הבנקים

הבורסה מודיעה היום (שני) על שיתוף פעולה עם חברת 'הראל קרנות נאמנות' במסגרתו תשיק הבורסה עבור הראל שלושה מדדים חדשים בבלעדיות. המדדים שיושקו הם מדדים ממשפחת מדדי התל בונד: תל־בונד שקלי 5-10, תל־בונד צמוד 5-10 ותל־בונד צמודות בנקים וחברות ממשלתיות.

לפני כשנה החלה הבורסה לאפשר השקת מדדים חדשים בבלעדיות ליצרני הקרנות המחקות וקרנות הסל. בכך פועלת הבורסה להגברת התחרות ולשכלולו של תחום עריכת המדדים והתאמתו למקובל בעולם. הראל קרנות נאמנות מנהלת כ־70 מיליארד שקלים. מהם כ־28 מיליארד ש"ח במוצרים עוקבי מדדים, עם 156 קרנות מחקות וקרנות סל על מגוון מדדים.

בשנת הכספים הקודמת (2023) הייתה הראל המגייס הגדול בענף עם גיוס של כ־20 מיליארד שקלים, הגיוס הגדול בכל הזמנים בענף קרנות הנאמנות. המדדים הייעודיים החדשים שיושקו, יאפשרו להראל להציע מגוון נוסף של מוצרים פאסיביים העוקבים אחר מדדים ישראלים בכלל ומדדי הבורסה בפרט.

כניסתה של הבורסה לפיתוח מדדים בהתאמה אישית, עבור יצרני המוצרים העוקבים, מאפשרת לציבור הרחב מגוון רחב יותר של מוצרי השקעה ייחודיים. זאת במטרה להגביר את התחרותיות בשוק ההון בכלל ובתחום המדדים בפרט, תוך הגדלת הנזילות והסחירות בבורסה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *