הגר"ד לנדא שליט"א: הכי נכון להתחזק בתפילה בעת הזאת וגם הנשים תתחזקנה

בביקור שערך הגר"ש חנניה שליט"א אצל מרן הגר"ד לנדו, אמר מרן כהוראה לרבים כי יש להתחזק בעניין התפילה כל אחד אליבא דנפשיה

ראש הישיבה, הגאון הגדול רבי דב לנדו שליט"א, קיבל במעונו את גאב"ד 'עליית חנניה' הגאון רבי שלמה חנניה שליט"א לשיחה ארוכה בענייני השעה. בדבריו עמד הגר"ד על־כך שחשוב מאד להוסיף ולהתחזק עתה בתפלה ויש לפרסם הדבר ברבים.

"בהיכלי הישיבות", אמר מרן ראש הישיבה, "אומרים אמנם פרקי תהילים אחר כל תפלה. אבל יש לחזק את הדבר גם בשאר בתי הכנסיות, וכן אצל בית יעקב אלו הנשים. זאת לנוכח המצב הקשה מאד בו שרוי עם ישראל, כאשר שונאינו מדרום ומצפון עומדים עלינו לכלותנו. ואין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים שיצילנו מכל אויב ולסטים ומכל מיני פורענויות".

ראש הישיבה שמע בקורת רוח את דברי הגר"ש על הקבלות והחיזוקים שנעשו מטעם בני קהילתו, עליית חנניה, עקב המצב הקשה. והוסיף כי יש הרבה ענייני חיזוק וכי כל דבר פרטי בו מתחזקים הוא טוב. אבל כהוראה לרבים אי אפשר לומר אלא את עניין התפלה. כמו שנפסק בשו"ע לעורר ולהתריע בעת צרה.

במענה לשאלת הגאב"ד אודות חלקי התפלה שמומלץ להוסיף, ענה הגר"ד כי אי אפשר לומר תקנה לציבור, וכי כל אחד יתחזק בחלק שהוא יכול להתחזק בו. הוא חיזק את ידי הגר"ש וברכו שיאריך ימים על ממלכתו הוא ובניו בקרב ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *