הדיוג שהסתיים בשריפה וחשף את הונאת הדלק הגדולה

שני "צעירים" תושבי כפר עקב גנבו פרטי אשראי של אזרחים תמימים, תדלקו באמצעותם ומכרו את הדלק בשטחי יהודה ושומרון

במהלך אוקטובר האחרון, התלקח חלקו האחורי של רכב מסחרי באחת מתחנות הדלק בירושלים. ההתלקחות התרחשה בעת שבעל הרכב תדלק מכלים חיצוניים שהונחו בנגרר מחובר לרכב. האירוע הסתיים ללא נפגעים אך המשטרה פתחה בחקירה.

כבר בראשית החקירה התעורר בלב החוקרים חשד להונאה. חקירת המקרה הועברה ליחידת ההונאה במחוז ירושלים. במסגרת חקירה סמויה שניהלו חוקרי ההונאה בימ"ר ירושלים, נאספו ראיות ונחשף שמדובר בכנופיה בה מספר חשודים. חברי הכנופיה נהגו לתדלק בעורמה ותוך הונאה מכלי דלק חיצוניים גדולים שברכבם. הם עשו זאת באמצעות פרטי כרטיסי אשראי שהושגו באמצעות דיוג ("פישינג").

את הדלק שבשניים מהמקרים הוביל לשריפה משמעותית בעת התדלוק, מכרו לתחנות דלק בשטחי יהודה ושומרון. בשלב מסוים הפכה החקירה לגלויה כשבמהלך פעילות בלשי הימ"ר בסיוע לוחמי מג"ב וצה"ל, נעצרו שני חשודים בשנות ה־30 לחייהם תושבי כפר עקב שמצפון לירושלים.

החשודים הועברו לחקירה ביחידת ההונאה במחוז ירושלים בחשד לעבירות של קשירת קשר לפשע, עבירה על חוק שירותי תשלום, הונאה בכרטיסי חיוב, שימוש פחזני בחומר דליק וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. מעצרם של החשודים הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת מיצוי החקירה בעניינם.

מחקירת המשטרה עלה שהמעורבים בפרשיה עשו שימוש בהודעת דיוג ("פישינג") שנשלחה לקורבנות תמימים. כך הצליחו לקבל לידם בעורמה פרטי כרטיסי חיוב. בהמשך, הקימו על שמם חשבון ביישום תדלוק של חברת דלק והזינו אליו את פרטי האשראי הגנובים. כך ביצעו לאחר מכן תדלוק של מאות ליטרים בכל פעם על חשבונם של אותם אזרחים תמימים, והצליחו ל"שלשל" לכיסם מאות אלפי שקלים ממכירת הדלק.

חשוד נוסף אף הוא תושב כפר עקב נעצר מאוחר יותר ומעצרו הוארך. בנוסף, במהלך חקירת הפרשיה וחיפוש שנערך בכפר עקב בעקבותיה, אותרו שני כלי נשק מסוג 16-M והועברו לבדיקת מעבדת הזיהוי הפלילי של המשטרה. היום (חמישי) הוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט בירושלים.

פקד יבגני ברוורמן, קצין חקירות מפלג הונאה בימ"ר ירושלים מזהיר את האזרחים מפני מלכודות פישינג: "אנו קוראים לכל אזרח לגלות משנה זהירות וערנות בכל מה שקשור ללינקים שנשלחים אליו. גם במקרים בהם נחזות ההודעות ככאלו שהגיעו מגורמים רשמיים או מוכרים, יש לבדוק את הפנייה ולא להזין פרטי אשראי ופרטים אישיים ללא בדיקה. במידה ועולה ספק ולו הקטן ביותר, יש לפנות טלפונית באופן עצמאי אל השולח ולברר את אמיתות ההודעה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *