ההחלטה הראשונה של הממשלה החדשה: ועדת חקירה למירון

הממשלה אישרה את הצעת שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן להקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין האסון שהתרחש במסגרת הילולת ל"ג בעומר בהר מירון

הממשלה אישרה את הצעת שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן להקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין האסון שהתרחש במסגרת הילולת ל"ג בעומר בהר מירון.

שר הביטחון גנץ אמר: "הקמת הוועדה היא חוב מוסרי לציבור הישראלי, וגם למשפחות. עלינו לוודא שלעולם לא יתרחש אירוע כזה. מדובר על ועדה שתפקידה קודם כל להציל חיים. אני מודה לשר האוצר ליברמן, לראש הממשלה בנט ולכלל חברי הממשלה שנרתמו לאישור מהיר של הקמת הוועדה כבר בישיבת הממשלה הראשונה".

שר האוצר ליברמן: "היום אנו פותחים דף חדש, לא עוד התנהלות של כסת״ח על חשבון אזרחי המדינה. זו העת להסיק מסקנות, לקחת אחריות ולמנוע את האסון הבא, כך פועלת ממשלה שבאה לחזק את אמון הציבור. אני מביע שוב את תנחומיי הכנים למשפחות ההרוגים באסון. אנחנו כאן בשבילכן".

הוועדה תחקור השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים בנושאים הבאים:- מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו.

– מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועי פולחן דתיים ומקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים.
– הכלים העומדים בפני רשויות המדינה וגורמים נוספים לאפשר הפעלה יעילה ותקינה של המתחם.

– נוכח קיומן המקביל של חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים בנוגע לאירוע, יערך תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ביחס לאמור.. – משרד האוצר יקצה לפעילות הוועדה סכום של 6 מיליון ש"ח.
– מינוי יו"ר הוועדה וחברי הוועדה, ייעשה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, כקבוע בחוק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *